Zájem Čechů o biopotraviny roste v desítkách procent

Vysoká kvalita, prokazatelný původ a také šetrnost k životnímu prostředí. To jsou jen některé z důvodů, proč u českých zákazníků stále roste obliba bioproduktů. Co všechno musejí produkty splňovat, aby šlo skutečně o biopotravinu, a jak je při koupi bezpečně rozeznat od ostatních?

Podle Ministerstva zemědělství je stoupající zájem Čechů o biopotraviny jednoznačný, což také potvrzují průzkumy posledních let, jež resort publikoval letos v dubnu. „Celková spotřeba biopotravin, včetně dovozu, dosáhla v roce 2018 v České republice hodnoty 4,43 miliardy korun. To je v porovnání s rokem 2017 nárůst o 33 procent,“ uvádí mluvčí ministerstva Vojtěch Bílý. Mezi nejoblíbenější produkty podle něj patří káva, čaj, dětské výživy a další zpracované biopotraviny, v závěsu se drží mléčné výrobky, ovoce a zelenina.

Zelené cenovky pro biopotraviny

Zájem o biopotraviny stoupá také tento rok, což potvrzuje také poptávka zákazníků dm drogerie markt. „Letos jsme zaznamenali další desetiprocentní nárůst obratu prodaných biopotravin, a to v období leden až srpen. Více než 60 procent z těchto produktů tvořily produkty privátní značky dmBio. Bioprodukty naši zákazníci poznají nejen podle obalů, ale i podle zelených cenovek. U biopotravin a produktů šetrných k životnímu prostředí jsme je zavedli už v roce 2018 na přání zákazníků, abychom jim usnadnili vyhledávání těchto potravin mezi ostatními,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt, která byla jedním z partnerů projektu Září – měsíc biopotravin.

Právě společnost dm drogerie markt patřila mezi první maloobchodníky v Rakousku, kteří již před třiceti lety začali zákazníkům nabízet biopotraviny. Také v Čechách patřila dm k prvním maloobchodníkům, na jejichž pultech se biopotraviny objevily. Ty byly již od roku 2005 součástí sortimentu prodejen dm, v roce 2015 byla uvedena do prodeje privátní značka dmBio. Ta nyní zastřešuje asi pět set bioproduktů a toto číslo dál roste.

Produkty ekologického zemědělství si podle Jiřího Peroutky nacházejí cestu do českých domácností. „Stále přibývá lidí, kteří úctu k přírodě přijali za životní styl a přemýšlejí nad svým jídelníčkem také z hlediska udržitelnosti. Další se z etických důvodů zříkají masa a mléčných výrobků. Proto jsme do nabídky zařadili například i nemléčné produkty, v nichž živočišné mléko nahrazujeme rostlinnou variantou,“ vysvětluje.

Podle čeho vybírat?

Žádná umělá barviva, dochucovadla nebo náhražky. A především – všechny suroviny musejí pocházet z ekologického zemědělství. Všechny tyto podmínky splňují biopotraviny, které nakoupíte v českých obchodech s potravinami, zdravou výživou nebo například v drogeriích. Odborníci proto upozorňují, aby se nakupující nenechali zmást nápisy na výrobcích typu „přímo od farmáře“ nebo obrázky české krajiny. Jednou z možností je vyhledat logo EU pro ekologickou produkci v podobě listu tvořeného hvězdami po vzoru vlajky Evropské unie. Jedná se o povinné nadnárodní značení pro biopotraviny splňující požadavky EU.

Další možností je zelené pruhované půlkulaté logo s ochrannou známkou a nápisem Bio, produkt ekologického zemědělství. Toto logo ovšem neznamená, že produkt pochází přímo z České republiky. Mohou jej získat také zahraniční potraviny, které jsou u nás kontrolovány a certifikovány a splňují požadavky legislativy ekologické produkce.

V dm drogeriích mohou zákazníci nakoupit produkty ekologického zemědělství pod privátní značkou dmBio. Všichni výrobci pro dmBio jsou rovněž certifikovaní IFS Food (International Feautured Standards), neziskovou organizací, která dbá na všeobecný standard bezpečnosti potravin v obchodních řetězcích. Tato řada navíc zohledňuje speciální nároky lidí s různými typy alergií a potravinových nesnášenlivostí, jako je intolerance lepku, laktózy a podobně.

Značka dmBio není jedinou dm privátní značkou, která biopotraviny nabízí. Maminky jistě potěší, že ingredience výhradně z certifikovaného biologického zemědělství jsou použity též pro produkty dětské výživy dm značky babylove.

 

 

Produkty dmBio

1. dmBio | kousky rajčat

Množství: 400 g

Cena: 19,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

 

2. dmBio | celozrnné farfalle

Množství: 500 g

Cena: 27,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

 

3. dmBio | ovesný nápoj natur

Množství: 1000 ml

Cena: 34,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

 

4. dmBio | müsli granola s mandlemi a kokosem

Množství: 500 g

Cena: 99 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

 

5. dmBio | zrnková káva Caffé Crema

Množství: 750 g

Cena: 229 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

 

 

O společnosti dm drogerie markt Česká republika

Společnost dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 232 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3 393 spolupracovníků. V obchodním roce 2018/2019 vykázala dm v České republice obrat ve výši 10,584 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio, trend IT UP či nejnovější SEINZ.

 

Tiskové zprávy a fotografie v tiskové kvalitě společnosti dm naleznete v dm presscentru.

 

V případě zájmu o další informace kontaktujte:

Ing. Jiří Peroutka

Manažer komunikace

T +420 387 748-220

M +420 739 531-696

jiri.peroutka@dm.cz

www.dm.cz

www.facebook.com/dm.cesko

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info