Mondelez podporuje producenty pšenice, kteří ji pěstují udržitelně

Udržitelnost zdrojů, ekologické aspekty a společenská odpovědnost obecně jsou dnes součástí agendy všech velkých firem, potravinářský průmysl nevyjímaje. Například společnost Mondelēz International, mezi jejíž nejznámější značky patří čokolády Milka, v Česku pak produkty Opavia Zlaté, Fidorky nebo Tatranky, chce mít do roku 2025 celosvětově 100 procent obalů recyklovatelných, aktuálně je to přitom 93 procent.

Vyplývá to ze zprávy o plnění závazků v oblasti udržitelnosti a informování spotřebitele ohledně uvědomělé konzumace potravin. Společnost Mondelēz v ní rekapituluje pokrok v těchto oblastech za rok 2019. Zároveň uvádí nové cíle, o jejich naplnění se chce pokusit do zmiňovaného roku 2025.

Jednou z klíčových surovin, kterou firma využívá, je pšenice. Z ní se vyrábí mouka a z té například sušenky. Až 65 procent pšenice, kterou takto Mondelēz používá na výrobu sušenek v zemích EU, je získáváno udržitelným způsobem díky Iniciativě Harmony. V té je zapojeno také 26 zemědělských subjektů především ze středních a severních Čech a z Moravy. Pšenici musí pěstovat a zpracovávat podle zásad dlouhodobé udržitelnosti. Za to pak dostávají vyšší výkupní cenu pšenice.

Snižuje emise oxidu uhličitého

U kakaa, ze kterého se vyrábí čokoláda, je nyní 63 procent objemu získáváno udržitelně, v tomto případě prostřednictvím programu Cocoa Life. Oproti minulém roku to je nárůst o celou jednu pětinu. Do roku 2025 chce společnost pokrývat dodávky kakaa z programu Cocoa Life na 100 procent. Mondelēz zároveň používá výhradně palmový olej s certifikací RSPO.

Společnost se snaží také snížit produkci skleníkových plynů při výrobě svých cukrovinek. V rámci dopadu vlastní výroby se jí podařilo snížit produkce emisí CO2 o 15 procent. Ještě o šest procent vyšší je podíl redukce odpadu vznikajícího při výrobě. Firmě se také podařilo snižovat využití vody, přičemž v této oblasti se zaměřuje především na oblasti, kde je jí nedostatek.

V oblasti uvědomělé konzumace potravin a informování spotřebitelů společnost pracuje na tom, aby všechny produkty měly na obale vyznačenou doporučenou velikost porce i další informace, které konzumentům snacků pomohou v orientaci ohledně daného produktu.

Autor: redakce

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info