Zisk prodejce gumových medvídků Haribo CZ narostl loni o čtvrtinu

Gumoví medvídci

Gumoví medvídci Zdroj: Pixabay.com

Zisk prodejce bonbonů Haribo CZ se loni meziročně zvýšil zhruba o čtvrtinu na 24,5 milionu korun. Tržby společnosti se zvýšily o více než devět procent na 284,2 milionu korun. Společnost to uvedla ve své výroční zprávě, kterou umístila do Sbírky listin. I letos firma plánuje skončit se ziskem.

"Hlavním důvodem zlepšení provozního výsledku hospodaření ve srovnání s předchozím rokem je redukce nákladů na služby. Zvláště pak snížením logistických nákladů, způsobených výměnou distribučního partnera," uvedla firma. Společnost loni snížila objem reklamy o šest procent, stále však podle ní zůstala masivní podpora hlavní značky. Letos chce podporovat hlavně svou klíčovou kategorii gumových medvídků Haribo Goldbären.

Lídrem trhu bonbonů zůstává Nestlé se značkou Jojo a tržním podílem kolem 40 procent, Haribo na druhém místě, loni mělo jít o čtvrtinový podíl, meziročně si tak polepšilo o dva procentní body. "Třetí pozici zaujímají privátní značky s podílem cirka deset procent," dodává společnost.

Firma dodává na český trh například želatinové bonbóny Haribo či Maoam. V ČR působí od roku 1998, od roku 2002 má pobočku na Slovensku. Společnost byla podle svých webových stránek založena v roce 1920 v Bonnu. Její název je akronymem zakladatele Hanse Riegela a města, odkud pochází (HAns RIegel BOnn). Firma se světově proslavila medvídky z ovocného želé.

Zisk české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé Česko loni meziročně vzrostl o 28 procent na 569 milionů korun. Tržby klesly o 4,7 procenta na 10,7 miliardy korun.