Druhý největší světový producent piva Heineken loni zvýšil tržby i zisk

Heineken

Heineken Zdroj: felixtriller, Flickr.com (CC BY 2.0)

Nová plechovka Heinekenu
Heineken
Ilustrační foto
Pivovar Velké Březno
Pivovar Velké Březno
10
Fotogalerie

Nizozemská pivovarnická společnost Heineken loni zvýšila čistý zisk o třináct procent na téměř 2,2 miliardy eur, tedy asi 54,8 miliardy korun. Nadnárodní skupina prodala v celém světě více piva. Na výsledek mělo ale také vliv, že zvýšila ceny. Heineken je druhým největším producentem piva na světě a působí i v České republice - patří pod ní pivovary Starobrno či Krušovice.

Obrat celého Heinekenu se zvýšil o 6,4 procenta na 28,5 miliardy eur, což je přes 709 miliard korun. Podnik také o 3,1 procenta zvýšil objem prodeje piva, z toho prodej samotné značky Heineken vzrostl o 8,3 procenta. Heineken zaznamenal růst objemu prodeje piva ve všech regionech, vyjma Evropy.

Loni pokračoval růst zájmu o nealkoholická piva. Z celkem 241 milionů hektolitrů prodaného piva bylo 14 milionů bez alkoholu či s nízkým obsahem alkoholu, uvedla agentura DPA.

Generální ředitel Jean-François van Boxmeer letos očekává další růst tržeb, upozornil však na epidemii koronaviru v Asii. Její dopady na hospodaření firmy podle něj zatím nelze posoudit. V Asii loni Heineken zvýšil prodej piva o 12 procent.

Osmapadesátiletý Van Boxmeer v úterý oznámil, že 1. června odstoupí z funkce. Nahradí ho současný šéf pivovaru pro oblast Asie a Tichomoří, šestačtyřicetiletý Dolf van den Brink.

Belgičan van Boxmeer začal pracovat v Heinekenu v roce 1984 a postupně zastával několik funkcí, generálním ředitelem se stal v roce 2005. Pod jeho vedením si Heineken upevnil pozici na trhu a více než zdvojnásobil svou velikost, upozornila agentura Reuters.

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.