Prodejce džusů Relax Maspex loni v ČR zvýšil zisk o 40 procent

12.12.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 12. prosince (ČTK) - Prodejce nealkoholických nápojů Maspex Czech v loňském roce zvýšil zisk o 40 procent na 41,3 milionu korun. Tržby za prodej zboží stouply na 1,05 miliardy Kč, zatímco loni činily 957 milionů. Společnost to uvádí ve své výroční zprávě ve Sbírce listin. Už předloni firmě vzrostl zisk o 80 procent spolu s více než 110milionovým růstem tržeb. Firmu, která prodává mj. džusy Relax, vlastní polská společnost Maspex Wadowice Group. Letos začala firma prodávat například marmelády.

\"Ohlédnutí za rokem 2016 musíme začít konstatováním, že tento byl pro firmu svým způsobem přelomový. Vstoupili jsme do nového segmentu, a sice do segmentu cukrovinek, konkrétně do sušenek a trvanlivého pečiva. Pod značkou Kubík jsme uvedli na trh řadu štrúdlíků a a sušenek,\" píše firma ve výroční zprávě. Kromě ovocných nápojů Kubíku a Relaxu patří do portfolia Maspexu Original River, Caprio, Figo či Márka. Distribuuje také instantní produkty jako Cappucino Italiano, káva La Festa 3v1, smetana do kávy Coffeeta a další. Mezi značky s nejvyšším růstem tržeb loni patřil Relax s nárůstem o více než 15 procent.

Polská společnost v ČR ovládá ještě jihočeskou Fonteu sídlící ve Veselí nad Lužnicí. Ta vyrábí nápoje značek Olé, Gordon, ale také pramenité vody AquaBella. Loni firmě meziročně mírně klesl zisk na 46,4 milionu korun. Tržby jí klesly meziročně o zhruba 12 milionů na 620 milionů korun.

Konkurenční nápojářské společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se firmě snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Jednomu z hlavních konkurentů Coca Coly, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk jí klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun. Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni propadla do ztráty, když loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 firma prodělala 33,4 milionu korun, zatímco o rok dříve byla v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy předloni vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK