Podle údajů společnosti IWSR rostl světový trh s Ready to Drink alkoholickými nápoji v posledních deseti letech tempem 12,3 procenta ročně a v roce 2023 dosáhl hodnoty 40 miliard eur (asi jeden bilion korun). Zájem o menší formáty roste zejména mezi mladšími spotřebiteli, kteří ocení snadnou dostupnost a možnost konzumace bez nutnosti otevírání klasické lahve.
RTD – Ready to DrinkJsou hotové nápoje připravené k okamžité konzumaci bez nutnosti další přípravy. Tento segment zahrnuje širokou škálu produktů, od alkoholických míchaných nápojů a hard seltzerů až po nealkoholické varianty, jako jsou ledové kávy, čaje, energetické nápoje a funkční nápoje obohacené o vitaminy či minerály. |
„Zjistili jsme, že řada lidí má ráda bublinky, ale ne vždy chtějí nebo mohou otevírat velkou láhev. Některé zákaznice například uvedly, že se jim láhev obtížně otevírá kvůli korkové zátce. Plechovka tento problém odstraňuje, otevře ji kdokoliv jedním prstem,“ říká Ondřej Čabrada, manažer značky Bohemia Sekt.
Bohemia Mini má ovocnou chuť s vyváženou kyselinkou a nižším obsahem cukru. Díky menšímu objemu se nápoj rychleji vychladí a snadno vejde do kabelky nebo batohu. „Spotřebitelé dnes hledají formáty, které jsou skladné, lehké a umožňují konzumaci kdekoliv. Ať už na festivalu, výletě nebo při běžném posezení s přáteli,“ dodává Čabrada. Produkt do plechovek stačí externí firma Bofillex z Tisové u Sokolova.
Koktejly bez barmana. Češi objevují kouzlo drinků v plechovkách![]() |
Společnost Bohemia Sekt dlouhodobě pracuje na modernizaci své značky a snaží se oslovit nové skupiny zákazníků. Mezi produkty zaměřené na neformální konzumaci patří například řada Bohemia Sekt Ice, která se podává na ledu. „Víno v plechovce je dalším krokem k rozšíření nabídky o produkty, které odpovídají současným trendům,“ uvádí Čabrada.
Bohemia Mini v plechovce se na pultech obchodů objeví v průběhu dubna a května za doporučenou maloobchodní cenu je 39,90 Kč.