Výrobci brambůrek Bohemia vzrostl loni zisk o 31 pct na 61 mil.Kč

Výrobci brambůrek, společnosti Intersnack, loni meziročně vzrostl zisk o 31 procent na 60,7 milionu korun. Obrat firmy, která vyrábí například bramborové lupínky pod značkou Bohemia, dosáhl 1,57 miliardy korun, meziročně se tak zvýšil o více než desetinu. Většinu peněz společnost utržila v ČR, přes 373 milionů Kč v zahraničí. Letos podnik očekává na domácím trhu pokles a snížení exportu, zejména v souvislosti s omezeními kvůli koronaviru. Společnost to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin.

Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio. Má továrny v Choustníku a Hradci Králové. Loni zaměstnával podle výročního dokumentu 339 lidí, meziročně o čtyři méně. Firma odebírá podle dřívějších informací 80 procent brambor z ČR, zbytek z Maďarska či Německa. Firma loni vynaložila zhruba 4,5 milionu korun na vývoj nových výrobků.

Firma působí v ČR od roku 1993, výroba brambůrek začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka.

Konkurenční společnost PepsiCo, která vyrábí brambůrky Lay´s, předloni koupila v ČR společnost Karlovarské minerální vody. Výrobce brambůrků Petr Hobža Snack předloni dosáhl obratu 165 milionů korun, zisk před zdaněním přesáhl deset milionů.

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info