Prodejci medvídků Haribo CZ klesl zisk o 2,6 pct na 33 mil.Kč

Zisk prodejce bonbonů Haribo CZ loni meziročně klesl o 2,6 procenta na 33,1 milionu korun. Tržby společnosti za prodej zboží se snížily o zhruba 700.000 korun na necelých 275 milionů korun. Společnost to uvedla ve své výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Také letos chce firma skončit v zisku.

"U netto obratu došlo jen k nepodstatné změně, obchodní marže oproti tomu stoupla o zhruba 3,3 procenta," uvádí firma. Podle ní se loni zvýšily náklady na reklamu, hlavním cílem byla podpora hlavní značky, vzrostly také náklady na zaměstnance, kterým s zvyšovala mzda.

Celkový segment bonbonů podle firmy loni vzrostl o 3,1 procenta. Lídrem trhu tak zůstává společnost Nestlé se značkou Jojo a 36,6procentním podílem na trhu. Haribo je dvojkou, loni mělo podíl 24,4 procenta, třetí místo zaujímají privátní značky.

Firma dodává na český trh například želatinové bonbóny Haribo či Maoam. V ČR působí od roku 1998, od roku 2002 má pobočku na Slovensku. Společnost byla podle svých webových stránek založena v roce 1920 v Bonnu. Její název je akronymem zakladatele Hanse Riegela a města, odkud pochází (HAns RIegel BOnn). Firma se světově proslavila medvídky z ovocného želé.

Zisk konkurenční české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé loni meziročně stoupl o 4,5 procenta na 604 milionů korun. Tržby vzrostly o 8,5 procenta na 11,4 miliardy korun.

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info