Družstvo CBA v některých prodejnách rozšíří obslužné pulty

Rozšířit obslužné pulty s čerstvými uzeninami a doplnit je o o nabídku hotových jídel, minutek či sendvičů chce ve svých větších prodejnách Družstvo CBA. Plány počítají i s vybudováním malého posezení pro zákazníky přímo v prodejnách. ČTK to dnes řekl předseda Družstva CBA Roman Mazák. Družstvo v Česku sdružuje přes 1000 prodejen, hlavně na venkově.

Družstvo ročně ročně modernizuje 15 prodejen a u části z nich bude obslužný pult s uzeninami rozšířen, a to včetně občerstvení a posezení pro zákazníky. "Budou se tak moci občerstvit či posilnit přímo na prodejně. Poblíž budou pro poskytnutí maximálního servisu také toalety. V tomto směru se bude na českém trhu jednat o unikátní řešení, vidíme v tom budoucnost této části prodejny," uvedl Mazák.

V případě velkých prodejen pomáhá obslužný pult podle Mazáka dále zvyšovat jejich obrat. Funguje totiž nejen jako doplněk ostatního zboží, lidé ho zároveň využívají i namísto řezníka. "Již delší dobu neplatí, že by si prodejny s uzeninovým pultem konkurovaly s řezníky. Ti se zpravidla v blízkosti těchto obchodů, na rozdíl od minulých let, již nenachází. Naopak prodejna má na starosti kompletní servis včetně práce s masem, což jí zajišťuje další klientelu," podotkl Mazák.

Naopak v několika menších prodejnách Družstvo CBA letos obslužné pulty zrušilo. V nabídce nyní mají pouze balené uzeniny. "Byl to pro nás svým způsobem experiment, zároveň se jednalo o vcelku nevyhnutelnou záležitost. Potřebovali jsme snížit náklady těchto prodejen. V opačném případě by to mohlo znamenat jejich zánik, a tedy další snižování potravinové obslužnosti venkova," řekl Mazák. Podle něj se tržby těchto prodejen prakticky nezměnily, náklady se ale výrazně klesly.

Počty prodejen v menších obcích dlouhodobě klesají, důvodem jsou podle Mazáka příliš vysoké náklady. "Plošně u českých obchodníků vidíme snahy stlačovat náklady na minimum, ani to však někdy nestačí k tomu, aby prodejna přežila. Například v obcích pod tisíc obyvatel nemá prodejna šanci být příliš zisková, potřebuje podporu státu, kraje či samotné obce. U rozhodování, zda ponechat obslužný pult s uzeninou za cenu ukončení brzkého provozu, nebo přejít na uzeninu balenou a prodejnu zachovat, tak jasně vítězí druhá varianta," dodal.

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info