Hlavní obsah

Rohlík a Košík omezují objednávky, chtějí předejít kolapsu dodávek

On-line supermarkety s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci a zvýšenou poptávku mění pravidla objednání. Rohlik.cz od pátku omezí počet položek na jednu objednávku, v e-shopu Košík.cz už platí váhový limit. Kurýři už také nepřijímají platby v hotovosti, sdělili zástupci obou firem ČTK.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ve skladu firmy Rohlík.cz v Praze-Ruzyni panuje shon vždy, v nouzovém i normálním stavu.

Článek

Internetové supermarkety v souvislosti s novými vládními opatřeními proti koronaviru sledují zvýšený zájem o své služby. Rohlik.cz ve snaze vyhovět všem, třeba lidem v karanténě, zavede od pátku limit 35 položek na nákup. Jeden zákazník bude zároveň moci uskutečnit jen jednu objednávku za den. Rohlik.cz bude každý den v 10:00, 14:00 a 17:00 otevírat další volné termíny pro objednávky, uvedl dnes ředitel firmy Petr Pavlík.

Situace se s ohledem na zákaznickou poptávku začíná podobat letošnímu jaru, díky dobré přípravě a přijatým opatřením však dokážeme fungovat bez omezení.

Na Košíku.cz je nákup podle výkonného ředitele firmy Tomáše Jeřábka omezen váhovým limitem, aby se tak zamezilo extrémním objednávkám. „Je nastaven poměrně mírně a zatím není potřeba ho zpřísňovat, situaci však vyhodnocujeme a pokud se výrazným způsobem změní, budeme na to samozřejmě reagovat například jeho postupným snižováním," řekl.

Více než dva z pěti on-line zákazníků nakupují v e-shopech pravidelně

Finance

Rohlik.cz zároveň bude platbu přijímat jen kartou předem. Výjimku budou mít stejně jako na jaře senioři a lidé s průkazem ZTP. E-shop dočasně také zastavil zpětný odběr nákupních tašek a vratných obalů.

Kurýři Košíku podle Jeřábka přestali tento týden brát hotovost a e-shop uvažuje o opětovném zavedení pouze kartou předem. Omezení nákupů na jednoho zákazníka ale neplánuje. Vratné obaly přijímá, ale i v tomto případě bude podle Jeřábka reagovat na vývoj situace.

„Je třeba si uvědomit, že situace se s ohledem na zákaznickou poptávku začíná podobat letošnímu jaru, díky dobré přípravě a přijatým opatřením však dokážeme fungovat bez omezení," uvedl Jeřábek.

Rohlík podle Pavlíka pracuje na zvýšení kapacity, ať už jsou to posily ve skladu nebo kurýři. „Rezervujeme si zboží u našich dodavatelů. A tou zásadní podporou bude otevření našeho dalšího skladu v Praze v Horních Počernicích v příštím týdnu," řekl.

Potraviny prodávají i další on-line obchody

České on-line supermarkety rozšířily v jarní vlně pandemie služby. Rozvoz zavedly v dalších regionech, kromě potravin začaly dodávat hotová jídla, připravily nabídku pro seniory. Kvůli enormnímu zájmu o nákup trvanlivých potravin na internetu tento sortiment zahrnuly do nabídky také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Z kamenných řetězců online prodej potravin nabízí Tesco. Síť prodejen Žabka, která je součástí skupiny Tesco, v Praze ve spolupráci se společností Bolt rozváží nákupy, a to do hodiny od objednání. Prodej prostřednictvím e-shopu od června umožňuje také společnost Makro členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod. Nákup na internetu mohou vyřídit také zákazníci Globusu. Objednávku si ale musejí vyzvednout v hypermarketu v Praze na Zličíně.

Reklama

Výběr článků

Načítám