Z Třebíče prorazila do světa. První ryze česká whisky sklízí úspěchy
06.09.2018 | Denik.cz
Whisky Trebitsch už znají bary po celém světě. Zájem o oceněnou první českou whisky se neustále zvyšuje, proto firma navýší její výrobu.
Před jedenácti lety Tomáše Dyntara napadlo, že si otevře vlastní bar s whisky z Vysočiny, kterou si sám vyrobí. V roce 2014 naplnil první sudy a po třech letech zrání se na trhu objevila česká single malt whisky Trebitsch.
Po roce působení na trhu se zájem o českou whisky neustále zvyšuje. „Opakovaně je vyprodáno hned, jak se stočí whisky do lahví. Zákazníci najdou třebíčskou whisky nejen na pultech vybraných barů u nás, ale i v USA, Japonsku, Jižní Koreji, Číně, na Balkáně a dalších místech po celém světě,“ informovala mluvčí firmy Lucie Vurbsová.
První český specialista na výrobu whisky stáčí ročně tisíce lahví. Počet kusů ještě navýší. Letos vyrobí dvacet tisíc lahví, příští rok by se číslo mělo dostat až na šedesát tisíc. „Za deset let chceme vyrábět dva miliony lahví ročně. Investovali jsme proto do nedalekého lihovaru, který rekonstruujeme, abychom mohli dále růst,“ zmínil provozní ředitel Ondřej Chládek.
Hlavním produktem firmy je Trebitsch Czech Single Malt Whisky, která zraje v silně vypálených dubových sudech. Na její výrobu používají výhradně české suroviny, jako jsou moravský slad nebo voda z regionálního zdroje.
Whisky Trebitsch zabodovala i v Birminghamu
„Ve vyvážené chuti sladšího charakteru najdete tóny ovoce, vanilky nebo karamelu. Naše whisky je velice jemná. Jakou má whisky vůni a chuť, určuje nejen samotný proces pálení a způsob, jak zacházíte s ječmenným sladem. Ale také to, z jakého dřeva jsou vyrobeny sudy nebo kde nápoj dozrává,“ popsal specialista Tomáš Dyntar.
Tuzemská whisky se kromě zájmu může pochlubit i světovým oceněním. Loni zabodovala na prestižní degustaci v Birminghamu. Letos v srpnu navíc získala firma od Židovské obce Praha mezinárodní certifikát, který potvrzuje, že whisky Trebitsch je první česká whisky vyráběná v židovské košer kvalitě.
Další články v kategorii Podnikání
- Stárek: Restaurace v ČR mají na Velikonoce asi o pětinu méně rezervací než loni (29.03.2024)
- Malých mlékáren v Česku ubývá, potíže jim působí vysoké náklady (28.03.2024)
- Interlacto bude výrobky ze tří mlékáren prodávat jen pod značkou Bohemilk Opočno (26.03.2024)
- Prazdroj loni v ČR prodal 7,36 milionu hektolitrů piv, meziročně o 1,2 pct víc (26.03.2024)
- Unilever oddělí podnikání se zmrzlinou do samostatného podniku a zruší 7500 míst (19.03.2024)
- Zdravé maso z Lesů ČR bude dostupnější – středisko Klíny v Krušných horách zahájilo provoz (15.03.2024)
- Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce (14.03.2024)
- Novým generálním ředitelem Coca-Coly pro ČR a Slovensko je Martin Binder (14.03.2024)
- Pivovar Nymburk má novou stáčecí linku, letos chce investovat až 40 mil. Kč (13.03.2024)
- Prodeje žvýkaček padají. Značky hledají nové důvody, proč je žvýkání potřeba (13.03.2024)