„V oblasti sycených nealkoholických nápojů pozorujeme trend směřující k menším velikostem balení,“ komentoval přírůstek vedoucí prodeje Coca-Coly Arne Koslowski.
Půjde podle něj o první nové balení v nevratném PET obalu vetším než půllitr, které Coca-Cola uvedla na německý trh za posledních sedmnáct let, píše německý Bild.
Nápojářský gigant dodává, že reaguje novou velikostí láhví na měnící se pitné návyky. Pokud se velká láhev limonády otevře v menší domácnosti a nevypije se v krátké době, ztratí svou perlivost a chuť. „Ne každý chce otevírat velkou láhev, když si dopřeje jen skleničku,“ říká Arne Koslowski.
Tělo láhve je vyrobeno ze stoprocentně recyklovaného PET a nápoje se plní ve výrobních závodech v Dorstenu, Genshagenu a Knetzgau.
Coca-Cola hájí plasty. Bude je vyrábět dál a soustředí se na recyklaci![]() |
Podle společnosti Coca-Cola je v současné době v Německu v nabídce 318 druhů obalů od nevratných PET láhví, vratných petek až po skleněné láhve a plechovky. Nyní tedy přibývá další plastová varianta.
Až deset procent objemu nealkoholických nápojů v potravinářském maloobchodě tvoří balení o objemu 0,5 až 1 litr.
Nová velikost láhví se bude plnit ve výrobních závodech v Dorstenu, Genshagenu a Knetzgau. Společnost Coca-Cola oznámila, že tamní technologie a systémy se rozšířily tak, aby byl zajištěn hladký průběh procesu a mohly být přizpůsobeny výšce a průměru nové láhve. Nápojový gigant do tohoto projektu údajně investoval 1,5 milionu eur.
Stejně nápoje za vyšší cenu?
Americký nápojový gigant je jedním z největších světových výrobců plastů. Nejvíc odpadu pochází z továren značek Coca-Cola, PepsiCo a Nestlé, jak zjistila nedávná studie zaměřená na vystopování plastového odpadu podle jednotlivých značek.
„Roztřídění odpadu podle značek nám dává nezpochybnitelný důkaz, jakou roli hrají korporace v globální krizi znečišťování plastem,“ řekl webu The Independent Von Hernandez, koordinátor Break Free From Plastic, organizace, která zastřešovala sbírání plastového odpadu v mořích a oceánech. Ze všech identifikovaných značek se „nejvýš“ umístila Coca-Cola. Její obaly se našly ve 40 ze 42 zúčastněných zemí.
Místo plechovek raději petky. Coca-Cola reaguje na americká hliníková cla![]() |
Mluvčí Coca-Coly v reakci na zjištění řekl, že společnost má stejný cíl jako hnutí, tedy omezit objem plastového odpadu v oceánu, a že je připravena sehrát svou roli ve snaze postavit se této důležité výzvě.
Společnost Coca-Cola se nyní také snaží vyvrátit podezření, že v nové láhvi o objemu 0,85 litru prodává méně nápoje za stejnou cenu ještě před uvedením na trh. Ceny mnoha potravin totiž v současnosti čím dál více míří nahoru, často pod rouškou zmenšování výrobku.
Arne Koslowski však zdůrazňuje, že doporučená maloobchodní cena je výrazně nižší než u litrové láhve. „Jde pouze o vyplnění mezery v sortimentu,“ uzavřel podle Bildu vedoucí prodeje značky.
Co se týče českého trhu, redakce iDNES.cz oslovila výrobce, ten se zatím oficiálně nevyjádřil, podle informací by mělo jít pouze o německý trh.