Další rekord. Češi vypili přes 5,5 milionu lahví Prosecca
13.08.2020 | Denik.cz
Česko se čím dál více stává zemí „bublinkám zaslíbenou“, a to i těm z Itálie. Tuzemští spotřebitelé totiž loni pokořili další rekord, když se na náš trh dovezlo 5,5 milionu lahví Prosecca. Jeho spotřeba tak v porovnání s rokem 2018 vzrostla o 26 procent.
Vyplývá to z údajů sdružení výrobců Prosecca – DOC Consortium – Valori Italia. Sdružení nová data o prodejích uvolnilo ku příležitosti Mezinárodního dne Proseca, který připadá na čtvrtek 13 srpna.
Zájem o Prosecco přitom v tuzemsku stoupá od roku 2016, tehdy se prodalo 2,5 milionu lahví. Během tří let se jeho prodeje zdvojnásobily. Díky tomuto výsledku se Česko řadí celosvětově na 13. příčku zemí dovážejících Prosecco. Celkově každý rok prodá přes 410 milionu lahví.
Prosecco je italské šumivé víno z odrůdy Glera, které smí vyrábět pouze vinaři v severní Itálii v oblasti Veneto a Friuli Venezia Giulia. Jedničkou na českém trhu je italská značka Mionetto. „Z hlediska kategorií roste jak Prosecco Frizzante, tak i Spumante. Z hlediska celkových preferencí ale spotřebitelé výrazně upřednostňují Frizzante, tedy perlivé víno,“ říká Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto pro ČR.
Na vlně popularity Prosecca se ale „veze“ celá kategorie šumivého a perlivého vína. Nehledě na koronavirus se totiž podle aktuálních dat společnosti Nielsen (sleduje sítě obchodů nad 400 m2) mezi a únorem a červnem 2020 v Česku prodalo 11,6 milionů lahví „bublinek“. To je skoro o desetinu víc než loni touto dobou. Samotné italské Prosecco ve sledovaném období letošního roku vzrostlo objemově dokonce o 19,5 procenta.
„Lidé výrazně častěji pijí šumivá vína i při neformálních příležitostech. To přispívá k rozvoji celé kategorie včetně sektů. Tento trend přispěl i k velmi zajímavým prodejům naší letošní novinky Bohemia Sekt Ice podávané do velkých vinných sklenek na ledu,“ potvrzuje marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Martin Fousek. (jak)
Autor: Jan Klička
Další články v kategorii Podnikání
- Stárek: Restaurace v ČR mají na Velikonoce asi o pětinu méně rezervací než loni (29.03.2024)
- Malých mlékáren v Česku ubývá, potíže jim působí vysoké náklady (28.03.2024)
- Interlacto bude výrobky ze tří mlékáren prodávat jen pod značkou Bohemilk Opočno (26.03.2024)
- Prazdroj loni v ČR prodal 7,36 milionu hektolitrů piv, meziročně o 1,2 pct víc (26.03.2024)
- Unilever oddělí podnikání se zmrzlinou do samostatného podniku a zruší 7500 míst (19.03.2024)
- Zdravé maso z Lesů ČR bude dostupnější – středisko Klíny v Krušných horách zahájilo provoz (15.03.2024)
- Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce (14.03.2024)
- Novým generálním ředitelem Coca-Coly pro ČR a Slovensko je Martin Binder (14.03.2024)
- Pivovar Nymburk má novou stáčecí linku, letos chce investovat až 40 mil. Kč (13.03.2024)
- Prodeje žvýkaček padají. Značky hledají nové důvody, proč je žvýkání potřeba (13.03.2024)