„Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka.
Firma podle něj při výběru oslovila designová studia nejen v Česku a na Slovensku, ale i v několika dalších zemí. „Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ dodává Chalupka.
Do finále se nakonec dostaly dva návrhy, které se Kofola rozhodla proti sobě vyzkoušet ve spotřebitelském průzkumu zaměřeném hlavně na skupinu mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších deset let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.
Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje, nově obklopuje tvar srdce Současně se text v samotném logu zmodernizoval.
Nové etikety by se na prvních produktech měly v obchodech objevit před Velikonocemi.