Agris.cz - agrární portál

Stock: Regionální značky lihovin globalizačním trendům odolávají

4. 10. 2000 | ČTK

Stock: Regionální znacky lihovin globalizacním trendum odolávají

Regionální znacky lihovinových nápoju v Ceské republice ale i ve svete globalizacním trendum odolávají. Na dnešní tiskové konferenci a.s. Stock Plzen - Božkov to rekl generální reditel spolecnosti Martin Petrášek. Podle nej je ze120 nejprodávanejších lihovin na svete 61 regionálních. Celková spotreba lihovin v tuzemsku v posledních letech sice stagnuje ci mírne klesá, kategorie horkých a bylinných nápoju však stále roste a nyní zaujímá asi 30 procent domácího trhu lihovin. Spolecnost proto pripravila novou regionální znacku bylinného likéru Magistr s cílem do peti let dosáhnout rocního prodeje kolem jednoho miliónu litru. Podle posledních statistik patrí Cechum ve spotrebe alkoholu na hlavu šesté místo na svete. Na každého obcana CR totiž pripadá10,2 litru cistého alkoholu, což je mírne nad prumerem západní Evropy, jenž ciní 9,24 litru na osobu. Duvodem ale podle Petráška nejsou lihoviny, nýbrž více než 160 litrová spotreba piva. Spolecnost Stock Plzen - Božkov se na ceském trhu lihovin podílí zhruba 30 procenty. V lonském roce prodal pres 25 miliónu litru lihovinových nápoju, což predstavuje mezirocní nárust o14,6 procenta. Cistý zisk Stocku za lonský rok cinil 378,38 miliónu korun pri obratu 1,47 miliardy korun.


Zdroj: ČTK, 4. 10. 2000





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.05.2024 13:50