Agris.cz - agrární portál

Prazdroj prodává desítku i dvanáctku za stejnou cenu

21. 3. 2000 | Lidové noviny

Plzenský Prazdroj prevrací pivní tradice v Cesku. Desetistupnové pivo totiž zacal prodávat za stejnou cenu jako dvanáctku.

CESKÉ BUDEJOVICE Co to je za novoty? Tahle otázka dnes zrejme napadne každého pivare, zvyklého na lahvový Plzenský Prazdroj. Napríklad v ceskobudejovickém supermarketu je totiž desítka prazdroje o korunu dražší než tradicní dvanáctistupnový ležák stejné znacky. Žádný preklep na ceduli. Desetistupnové pivo Plzenský Prazdroj prodává obchodníkum už nekolik mesícu za stejnou cenu jako dvanáctistupnové. Nekteré obchody pak v rámci nejruznejších prodejních akcí dokonce nabízejí desítku za vyšší ceny. "Ano, je to pravda. Lahvovou desítku a dvanáctku dodáváme dnes obchodníkum za jednotnou cenu," ríká mluvcí Plzenského Prazdroje Jaroslav Pomp. Proc? Chce jeden z nejslavnejších pivovaru v Cechách od základu prevrátit dejiny v zemi, kde je slabší desítka po desetiletí synonymem levného alkoholu, a naopak silnejší dvanáctka se pije po výplate s plnou peneženkou? Pomp tvrdí, že se nová obchodní strategie pivovaru vyplácí. "Jsou proste lidé, kterí jsou léta zvyklí na naší dvanáctku, ale nekdy by v ní radeji meli méne alkoholu. Temhle zákazníkum vycházíme vstríc," vysvetluje Pomp. Pivo je podle nej stejne kvalitní, at už je méne, ci více alkoholické. Proto i stejná cena. Napríklad v Intersparu tak stojí desítka prazdroje celých 15,90. Presto se podle Pompeho dobre prodává. Musí se pivari obávat, že se obchodní politice Plzenského Prazdroje prizpusobí i konkurence? Zmizí kouzlo levných desítkových hospod, kde se dá dobrá nálada porídit za relativne nízkou cenu? Konkurencní pivovary v Cechách zatím takové katastrofické predpovedi vyvracejí. "O vyrovnání ceny desetistupnového a dvanáctistupnového piva vubec neuvažujeme," ríká ekonomický námestek Budejovického Budvaru Petr Jánský. U desítky vyjde výroba podle nej mnohem levneji, navíc je tenhle druh penivého moku zatížen i menší spotrební daní. "Tomu samozrejme odpovídá i naše marže," dodává Jánský. Zákazník, znalý techto skutecností, by také podle nej jen težko pochopil, proc stojí tradicní ležák stejne jako desítka.

Marek Kerles

Fotografie:

Desetistupnové pivo prodává Plzenský Prazdroj obchodníkum už nekolik mesícu za stejnou cenu jako dvanáctistupnové

Foto archiv LN


Zdroj: Lidové noviny, 21. 3. 2000





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.05.2024 10:10