Dvě pětiny lidí dají na reklamu
24. 1. 2000 | Mladá fronta Dnes
MF Dnes 24.1.2000
Dve petiny lidí dají na reklamu
Praha - Témer ctyricet procent obcanu nekdy nakoupilo kvuli reklame, a naopak více než polovina lidí tvrdí, že je nikdy reklama neovlivnila. Obcané pritom požadují od reklamy pravdivou informaci, která je podána vtipne a srozumitelne. Príliš mnoho reklamy je podle respondentu v televizi a poštovních schránkách. Vyplývá to ze šetrení, které provedly koncem roku agentury Marktest a TN Sofres-Factum. Nákup na základe reklamy priznává v tomto výzkumu 39,3 procenta z celkového poctu respondentu. V minulých letech se procento tech, kterí priznávají nákup podle reklamy, pohybovalo mezi 20 až 38 procenty populace. Na základe reklamy lidé nakupovali produkty firmy Danone a prací prostredek Bold. Obecne podle reklamy nakupují rychloobrátkové zboží, tedy prací prostredky, kosmetiku, pochutiny, alkohol i nealko nápoje. Z televizních spotu nejvíce zaujala reklama na cokolády Orion a Milka, Coca-Colu, Renault Clio, Opavia a Fernet Stock Citrus. Naopak neoblíbené jsou reklamy na vložky Always, na Eurotel Go ci na prací prostredky, napr. Ariel, a na nový alkoholický nápoj Rapid.
(CTK)
Zdroj: Mladá fronta Dnes, 24. 1. 2000
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.12.2025 19:39
