Agris.cz - agrární portál

Pivovar Radegast slaví s levným pivem Klasik obchodní úspěchy

20. 9. 1998 | ČTK

Pivovar Radegast slaví s levným pivem Klasik obchodní úspechy

NOŠOVICE (okres Frýdek-Místek) 20.zárí (CTK) - Levné desetistupnové pivo Klasik, se kterým v záveru letošního cervna prišel na trh nošovický Pivovar Radegast, dosud orientovaný na výrobu znackových piv, se ukázalo jako dobrý obchodní tah. Podle prezidenta spolecnosti Jana Sikory výsledky prodeje ukazují, že nejde jen o sezónní záležitost.

Uvedení na trh dnes v rozhovoru pro CTK oznacil za impozantní, nebot v cervenci ho firma prodala 55.000 hektolitru a o mesíc pozdeji už 60.000 hektolitru. Sikora soucasne pripustil, že v srpnu se piva mohlo prodat více. "Nicméne výrobní kapacity byly v tu chvíli na doraz a my jsme nebyli schopni více Klasika více na trh uvést," vysvetlil.

Prognózy expertu, že prodej i levného piva po vrcholu sezóny klesne, se zatím v prípade Nošovic nenaplnují. Šéf spolecnosti totiž dodal, že i v zárí je prodej Klasika nadprumerný proti vývoji podobných, již zavedených znacek na trhu. Pritom pri jeho uvedení firma ohlásila, že jejím cílem do konce roku je dodat do distribuce 200.000 hektolitru Klasika, což na celorocní produkci pivovaru predstavuje deset procent.

Start Klasika je podle Sikory bezprecedentním uvedením na trh v CR. "Nepamatuji si, že by nejaký nový výrobek mel podobný raketový nástup," dodal prezident spolecnosti. Podle nej se podarilo v pivu Klasik skloubit maximální dosažitelnou kvalitu úmerne cene, za kterou byl na trh uveden (4,90 Kc).

"Predbežné signály naznacují, že se snad darí vytlacovat v našem regionu jiná levná piva," dodal Sikora. Zda Radegast s Klasikem zamíchal pozicemi na trhu u konkurentu v tomto segmentu piva (Meštana z Pražských pivovaru ci Primuse z Plzenského Prazdroje), vyplyne až z kompletních údaju, které za pololetí vydá príslušný výzkumný ústav.

Pivovar Radegast zacal plánovat výrobu levného piva po lonských záplavách, kdy zaznamenal výpadek 70.000 hektolitru v prodeji. Predevším v dusledku presunu poptávky k levným pivum ztratila Radegast Group pozici druhé nejsilnejší pivovarnické skupiny v zemi. Tržní podíl se snížil na 13 z dosavadních približne 15 procent.

Elena Mazurová pb


Zdroj: ČTK, 20. 9. 1998





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 03:31