Agris.cz - agrární portál

Horké počasí zvyšuje výstav pivovaru Starobrno asi o čtvrtinu

24. 7. 1998 | ČTK

Horké pocasí zvyšuje výstav pivovaru Starobrno asi o ctvrtinu

BRNO 24.cervence (CTK) - Nynejší vysoké teploty na území CR zvyšují o 20 až 25 procent výstav pivovaru Starobrno, pri rocním prodeji 619.000 hektolitru páté nejvetší znacky na trhu. Typická letní vedra posilují odbyt predevším v okolí Brna, v místech s vyšší koncentrací obyvatel a rekreantu. "Tri stácírny pracují nepretržite," rekl CTK generální reditel František Krakeš.

Podnik ve vlastnictví rakouských firem Brau-Union a Austrian Breweries International zvýšil loni mezirocne odbyt z vlastní výroby o 23 procent, tedy o 124.000 hektolitru. Pivovar ocekává tržby kolem 550 miliónu korun, spolu s výhradním prodejem znacek Warsteiner, Zipfer a Schlosgold.

Podle informací CTK zastupuje na trhu v USA nekteré ceské pivovary vcetne Starobrna jediná firma. Krakeš k tomu uvedl, že tato situace je normální a zkušená distribucní firma nenabízí vetšinou pouze jednu znacku. "Kdo nabízí širší škálu, má vetší nadeji na úspech," dodal.

Starobrno snížilo v únoru základní jmení o polovinu na 344,817 miliónu Kc, aby vyporádala kumulativní ztráty 55,675 miliónu korun z let 1994 až 1996. O vyporádání lonské ztráty má rozhodnout rádná valná hromada na konci mesíce srpna.

Jirí Macík ple


Zdroj: ČTK, 24. 7. 1998





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.04.2024 16:25