Devatenáctý ročník soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY (CHJ) zve k účasti potravináře a zemědělce z regionu!
11. 2. 2025 | APIC-AK
Už podevatenácté zve Regionální agrární komora Jihočeského kraje všechny mistrovské tvůrce chutí z regionu, aby v rámci soutěže o známku CHJ ukázali, co v nich - a hlavně v jejich výrobcích - je. Zapojené subjekty z řad zemědělců i potravinářů mohou od 10. února přihlásit jídlo a nápoje jihočeského původu do dvanácti kategorií maximálně však deset produktů.
Příjem přihlášek končí 17. března. Účast v soutěži, podporované Jihočeským krajem, je bezplatná. Odborná porota prohlédne, ochutná, očichá a oboduje všechny přihlášené výrobky poslední středu v březnu. Největší šanci získat známku CHJ mají dobroty zrozené z maximálního podílu jihočeských surovin. Také název a obal výrobku vyjadřující regionální příslušnost přinášejí bodové zvýhodnění při poměřování s konvenčními potravinářskými produkty. Jednou z podmínek přijetí potravin a nápojů do soutěže CHJ je jejich aktuální dostupnost v maloobchodě nebo v přímém prodeji. Vyhlášení výsledků letošní soutěže se uskuteční ve čtvrtek 15. května2025 při příležitosti konání národního potravinářského veletrhu CZECH FOOD EXPO na českobudějovickém výstavišti.
Úspěšní přihlašovatelé získají pro produkty oceněné známkou CHJ mediální zviditelnění a marketingovou podporu ze strany Regionální agrární komory Jihočeského kraje i partnerů soutěže. Oceněné výrobky komora prezentuje prostřednictvím tištěného katalogu, na webových stránkách CHJ, AGROREPORT a na sociálních sítích. Profesionální produktové fotografie jsou pro výrobce dostupné zdarma. Značka CHJ pomáhá k podpoře kvalitních regionálních potravin při jejich prezentaci a prodeji na veřejných akcích a na výstavách. Také si našla alternativní cestu do malých prodejen i tržních řetězců. Jihočeská agrární komora pro potravináře z regionu pořádá odborné semináře, společenské akce a hledá přímé odběratele jejich zboží.
Ocenění výrobci budou mít šanci, kromě jistého nároku na certifikáty a plakety, získat i poukázku na reklamu v Deníku Jihočeského kraje v hodnotě 3 x 10 000 korun. O rozdělení poukázek mezi trojici nejúspěšnějších potravinářských subjektů rozhodne divácké losování. Oceněné výrobky získají příležitost k přednostnímu zařazení do prodejního sortimentu prodejen TERNO a TREFA partnerského maloobchodního partnera Jednota s.d., České Budějovice a do specializovaných prodejen regionálních potravin. Vhodní přihlašovatelé získají možnost poradenství a asistence při bezplatném vstupu na e-Tržiště Jihočeského kraje https://trziste.kraj-jihocesky.cz/o-projektu.
ABSOLUTNÍ VÍTĚZ 19. ROČNÍKU SOUTĚŽE CHJ, kterým se stane výrobce s nejúspěšnější kolekcí přihlášených produktů napříč všemi kategoriemi, na jejichž výjimečnosti se shodne hodnotitelská komise, získá pro svoji firmu propagační prostor v Jihočeské televizi. V průběhu dosavadních osmnácti ročníků prošlo komisním hodnocením 2 456 výrobků. Do současnosti byla značka CHJ udělena 568 výrobkům. Tyto již není možné opakovaně do klání přihlašovat.
Záštitu 19. ročníku udělil jihočeský hejtman Martin Kuba.
Podrobná pravidla soutěže jsou dostupná na http://www.chutnahezkyjihocesky.cz/soutez
Zdroj: APIC-AK, 11. 2. 2025
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.03.2025 15:51