Skupina Pivovary CZ Group letos zvýší tržby o deset pct a výstav o sedm pct
21. 12. 2024 | ČTK
Společnost Pivovary CZ Group, která vyrábí piva značek Holba, Zubr a Litovel, letos zvýší tržby o zhruba deset procent. Loni utržila 1,47 miliardy korun. Výstav trojlístku pivovarů v Přerově, Litovli a Hanušovicích by měl vzrůst přibližně o sedm procent, na prodej piva měly negativní dopad zářijové záplavy. Loni pivovarnická skupina zvýšila produkci o 7,3 procenta na 826.000 hektolitrů, což byla nejvyšší hodnota za posledních 15 let. ČTK to řekl marketingový ředitel Pivovary CZ Group Jiří Vlasák. Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku. Stoprocentní podíl ve společnosti Pivovary CZ Group letos koupila firma Pivovary Triangl, ve které má majoritní podíl Kofola.
Letos od ledna do září skupina Pivovary CZ Group zvýšila výstav piva o sedm procent a její tržby meziročně vzrostly o deset procent. Ukazatel EBITDA, který vyjadřuje zisk před započtením úroků, daní a odpisů, činil za devět měsíců 250 milionů korun. V polovině září značnou část Moravy zasáhly ničivé povodně, což trojice pivovarů pocítila na poklesu prodeje. "Záplavy měly nepříjemný dopad na naše tržby hlavně v druhé polovině září a říjnu, kdy lidé v zaplavených oblastech likvidovali následky povodní a měli svých starostí dost. Přesto věříme, že hospodářské výsledky skupiny za celý rok nebudou špatné," uvedl Vlasák.
Zhruba třetinu produkce skupina Pivovary CZ Group prodává v sudech, zbývající část připadá na lahve a plechovky. "Skupina má historicky vyšší podíl sudového piva, jelikož se dlouhodobě zaměřuje na odběratele z řad restaurací v Olomouckém a Zlínském kraji," upozornil Vlasák. Vedení Pivovary CZ Group se podle něj bude snažit v době poklesu tuzemského pivního trhu najít nový prostor pro odbyt pivních značek Holba, Zubr a Litovel. Zaměří se také na zvýšení dodávek piva do obchodních řetězců.
V některých obchodních řetězcích značky Zubr, Litovel a Holba mají podle Vlasáka nedostatečné zastoupení. "Chceme se posunout mimo náš domovský region. Máme zájem rozšiřovat spolupráci s obchodními řetězci za podmínek, které budou přijatelné pro obě strany. Chceme, aby naše piva byla dostupná zákazníkům v celé republice. Přizpůsobíme tomu i náš marketingový rozpočet," podotkl Vlasák.
Do zahraniční letos skupina Pivovary CZ Group vyvezla zhruba třetinu produkce. Exportovala zejména na Slovensko, do Polska, Německa a Maďarska. "Pivo vyvážíme i na méně tradiční trhy, jako je například Vietnam či Kuba," řekl Vlasák.
Majitelem společnosti Pivovary CZ Group dříve byla Moravská pivovarská. Sto procent akcií Pivovary CZ Group koupila na jaře firma Pivovary Triangl, ve které má 51procentní podíl společnost Kofola ČeskoSlovensko. Investiční skupina RSJ drží 29 procent a společnost Úsovsko 20 procent. Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích a téměř 2800 zaměstnanců.
Zdroj: ČTK, 21. 12. 2024
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 10.04.2025 00:48