Agris.cz - agrární portál

Prodejci: Na grilu Češi v posledních letech více opékají sýry a rostlinná masa

15. 7. 2024 | ČTK

Sýry nebo rostlinné alternativy mas, například zeleninové burgery, patří k produktům, které Češi v posledních letech čím dál častěji opékají na svých grilech. Větší oblibě se ale těší také marinovaná masa a čerstvé bylinky. Vyplývá to z informací obchodníků, které oslovila ČTK. Prodejům surovin na gril podle nich přeje teplé počasí, které poptávku oproti chladnějším dnům zvedá i o desítky procent.

"Relativně novým segmentem pro grilování jsou sýry určené na gril. Mezi zákazníky jsou oblíbené camemberty, pološtiepky či halloumi, které prodáváme ve větších rodinných baleních," uvedl mluvčí Albert Jiří Mareček. Stejně jako další obchodní řetězce podle něj letos firma nabídku grilovacích surovin rozšířila, a to například o prémiový hovězí steak z plemene Wagyu.

Za suroviny na celou grilovací sezonu, kterou každoročně symbolicky otevírají oslavy pálení čarodějnic 30. dubna, letos Češi plánují utratit průměrně 8000 korun, což je o 3000 korun více než loni. Zjistil to průzkum on-line supermarketu Košík.cz mezi asi 2000 domácnostmi, který má ČTK k dispozici. Stoupl i průměrný počet očekávaných grilování za sezonu, a to na více než deset.

"Češi milují maso. Ostatně vidíme to i u preferencí, které mají – výrazně vzrostla poptávka po mase z malých chovů nebo bio kvalitě. Je však logické, že ne při každém grilování dáme na rošt master-chef steak. Vyšší počet grilování se tak odráží v rostoucí oblibě kuřecího masa, které se dostalo na první příčky," uvedl za Košík Jaroslav Herman.

V obchodech Globus si mohou zákazníci na gril nově koupit marinované jehněcí maso. "Novinky na gril jsme uvedli pro tuto sezonu i v rámci oddělení zdravý svět, protože i vegetariánské a veganské potraviny na gril jsou pro zákazníky atraktivní," řekla ČTK mluvčí Globus Aneta Turnovská. Tesco pak pozoruje meziročně vyšší poptávku po grilování. Více nákupů také firma podle mluvčí Ivy Pavlouskové doručí také do chat a chalup.

V Lidlu přední příčky prodejů grilovacích surovin podle mluvčí Elišky Froschové Stehlíkové zaujímají špekáčky, bavorské a jiné klobásky. "Nabídku pak doplňují alkoholické nápoje vhodné k přípravě osvěžujících koktejlů. Obecně pak pozorujeme nárůst oblíbenosti plechovkového piva a speciálně v letní sezoně rostoucí popularitu nealkoholických mixů," doplnila.

Z alkoholických nápojů se v Kauflandu podle mluvčí Renaty Maierl daří prodejům už namíchaných drinků, v Penny pak zákazníci vyhledávají také ochucená piva. "Vedle nápojů nakupují zákazníci společně s produkty ke grilování velmi často také různé druhy zeleniny nebo slané pochutiny, jako jsou například brambůrky, oříšky či různé krekry," uvedl mluvčí Tomáš Kubík.

Prodeje špekáčků a klobás začaly v řetězci Billa díky příznivému počasí růst od přelomu dubna a května. "Z našeho průzkumu z jara letošního roku vyplývá, že tradičně Češi grilují maso v nejrůznějších podobách. Překvapivě na druhém místě v oblíbenosti je zelenina, následují sýry," uvedla mluvčí Dana Bratánková. I díky širší nabídce je podle ní letos poptávka po grilovacím sortimentu o pětinu vyšší než loni.

Nákup na grilování bude stát letos Čechy většinou víc než loni. Litr olivového oleje zdražil o polovinu. Kuřecí prsa, vepřová pečeně nebo makrela zdražila zhruba o čtvrtinu. O třetinu více si pak lidé připlatí za cuketu a brambory, informovala už dříve ve své analýze společnost Česká distribuční.

mib rdo


Zdroj: ČTK, 15. 7. 2024





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.09.2024 18:38