Poptávka po kečupech převýšila jejich nabídku. Jedním z důvodů je právě pandemie. Řetězce rychlého občerstvení vždy k jídlu přidávaly sáčky s kečupem. Tradiční restaurace umisťovaly lahve s kečupem na stoly, případně jej pro zákazníky nalily do misky.
Ochranné rukavice jsou horké zboží. Jejich cena roste, bohatnou i výrobci |
Vzhledem k pandemii se ale některé restaurace rozhodly láhve nepoužívat a daly přednost právě sáčkům na jedno použití. A nárůst poptávky způsobil nárůst cen, cena sáčků s kečupy se od ledna 2020 zvýšila o 13 procent.
To, že poptávka po kečupech je skutečně vyšší než aktuální zásoby, potvrdil i prezident společnosti Kraft Heinz, která dominuje na americkém trhu s kečupy. Firma plánuje v dubnu otevřít další dvě výrobní linky, mělo by tak dojít ke zvýšení produkce o 25 procent.
Restaurace musí nabídnout jiné alternativy
Zástupci amerického rychlého občerstvení Long John Silver’s zmínili, že kvůli zvýšené poptávce a skutečnosti, že jednotlivé balíčky jsou dražší než láhve, museli mimořádně na kečupy vynaložit 500 tisíc dolarů (10,9 milionu korun). Kvůli nedostatku zásob musí restaurace či fastfoody svým zákazníkům také často nabídnout kečupy jiných značek, které běžně nepoužívají.
Američané se lekli nedostatku toaletního papíru. Pořizují bidety |
A nejde jen o sáčky v restauracích. Americký kanál Fox News také upozorňuje, že během pandemie se lidé pustili do vaření doma a maloobchodní prodej kečupů v roce 2020 ve srovnání s rokem 2019 vzrostl o 15 procent.
Kečup je posledním produktem, který kvůli pandemie čelí problémům v dodavatelském řetězci. Na začátku pandemie se například mnoho Američanů pokoušelo upéct domácí chléb, a tak byl v obchodech často nedostatek mouky. Na mnoha místech země došel v prvních dnech rozmachu nákazy také toaletní papír, protože jej řada lidí hromadně nakupovala v přípravě na restriktivní opatření.