Agris.cz - agrární portál

S investicí 2,2 miliardy korun pokračuje Everli v revoluci nakupování online po celé Evropě

2. 4. 2021 | Kašpar PR

Everli, evropský lídr mezi online tržišti s potravinami, získalo „Series C investice“ v hodnotě 2,2 miliardy korun na expanzi do dalších zemí. Everli si od roku 2014 buduje pozici dlouhodobého partnera největších evropských značek potravin, mezi něž se řadí Lidl, Kaufland i Carrefour, a nabízí tak více než 300 tisíc různých produktů online v 70 městech v Itálii, Polsku, České republice a nově také ve Francii. Díky změně chování zákazníků a jejich přesunu k online nakupování se během loňského roku tržby společnosti Everli téměř zečtyřnásobily, a to na skoro 2,9 miliardy korun (US$ 130). Získané investice se použijí k urychlení expanze na evropský trh a k výraznému rozšíření technologických, produktových, logistických, marketingových a finančních týmů.

Poslední investiční kolo vedla společnost Verlinvest, společně s investicemi od společností Luxor, DN Capital, C4 Ventures a Convivavilité Ventures, které se staly novými investory Everli a zařadily se tak mezi stávající FITEC, 360 Capital Partners, Innogest a DIP. Poslední investiční kolo je dosud největším financováním společnosti Everli a zvyšuje celkovou hodnotu finančních zdrojů na necelé 3 miliardy korun českých (US$ 135 m).

Nové možnosti pro české obchodníky

V České republice je hlavním cílem týmu Everli pomoc obchodníkům s potravinami urychlit proces přechodu do online prostředí prostřednictvím finančně udržitelného a snadno implementovatelného řešení. A to bez rizika, bez žádných počátečních investic. Veškerý sortiment prodejců lze přesunout do online prostředí během 3–4 týdnů a zákazníkům ho doručit do jedné hodiny.

Everli je online tržiště s potravinami, na kterém zákazníci mohou nakupovat potraviny ze svých oblíbených supermarketů s dodáním ve stejný den, a to prostřednictvím „shoppera“ Everli (nákupčí Everli, pozn. red.) Služba se stala nezbytnou jak pro zákazníky, kteří se čím dál častěji obracejí k nákupu potravin online, tak pro supermarkety a maloobchodníky, kteří se snaží spotřebitelskému chování přizpůsobit a kterým vlastní online řešení chybí.

Jako první v méně zalidněných oblastech

Logistický model Everli poskytuje více než 3 000 nákupčích, kteří zvládnou doručit i objemné celotýdenní nákupy. Vzhledem k tomu, že logistický model nevyžaduje centralizovaný sklad ani kamiony, jeho flexibilita a škálovatelnost umožnila společnosti Everli jako první nabídnout službu doručování potravin ve stejný den i v oblastech s malou a střední hustotou zalidnění, ve kterých služby ostatních online prodejců doposud nebyly.

Zkraje uplynulého roku zahájila společnost Everli expanzi do Evropy, konkrétně sousedního Polska, které nyní generuje 20 % z celkového počtu objednávek, v posledních dnech úspěšně expandovala i do České republiky a Francie. Diverzifikovala svůj byznys model, který se posunul od obchodních poplatků placených maloobchodníky a poplatků za doručení placených zákazníky k poskytování vlastních reklamních a propagačních služeb firmám s rychloobrátkovým zbožím.

Citace Verlinvest:

„Společnost Verlinvest je aktivním investorem ve spotřebitelském prostoru více než 25 let, ale doposud jsme nezažili spotřebitelskou revoluci takového rozsahu, kdy se nakupující trvale přesouvají z fyzických obchodů do online prostředí. Jsme hrdí na to, že spolu s Everli přepisujeme pravidla potravinářského průmyslu,“ říká Simone Sallustio, výkonná ředitelka společnosti Verlinvest. „Everli kombinuje vlastní technologie a nasbíraná data se zkušenostmi svých maloobchodních partnerů s potravinami. Věříme, že toto spojenectví staví společnost Everli do perfektní pozice k tomu, aby se upevnila jako lídr evropského trhu s potravinami online, přinesla spotřebitelům nakupování v té nejlepší možné podobě, přidanou hodnotu svým maloobchodním partnerům a v neposlední řadě jim umožnila hladký přechod k digitální reklamě značek s potravinami.“

Citace Everli:

„Cílem společnosti Everli bylo odjakživa pomáhat lidem dosáhnout duševní pohody prostřednictvím zjednodušení nakupování v potravinách. Minulý rok byl zjevně stresující jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky, díky čemuž se náš cíl stal ještě relevantnějším než kdykoli předtím. Jsme hrdí na to, jakou roli v tomto případě hrajeme – kdy pomáháme mnoha lidem, ať už je pomoc velká, nebo malá. Ale teprve začínáme. Toto odvětví už nikdy nebude stejné. Posun k online doručování už jen tak nezmizí a očekávání na obou stranách se neustále zvětšují. Vytvořili jsme model, o kterém věříme, že nabízí spotřebitelům bezkonkurenční hodnotu prostřednictvím rozsáhlého přístupu k maloobchodníkům a produktům, které milují, a to i v méně obydlených oblastech. V současnosti jsou tak i maloobchodníci schopní cenově konkurovat online a vybudovat si tak zcela novou spotřebitelskou základnu,“ říká Federico Sargenti, generální ředitel společnosti Everli, https://cz.everli.com/cs.

O Everli Společnost Everli je na misi pomoci lidem zjednodušit život při nakupování potravin. Už žádné fronty, žádné parkování, žádné nošení těžkých tašek. Everli chce zajistit svým zákazníkům během nakupování jen to nejlepší, a to přímo z pohodlí jejich domovů. Společnost byla založena v roce 2014 a za pouhých 7 let se stala evropským lídrem mezi online tržišti s potravinami. Se sídlem v Miláně a pobočkami ve Veroně a Varšavě se tým rozrostl na více než 220 lidí a navázal partnerství s více než 100 obchodníky a FMCG společnostmi, které obsluhují více než 70 měst po celé Evropě a s více než 3 miliony doručených objednávek.

O Verlinvest Verlinvest je soukromá rodinná investiční společnost se sídlem v Bruselu, s kancelářemi v New Yorku, Londýně a Singapuru, a s jedinečným posláním – vést spotřebitelské revoluce. Od svého založení v roce 1995 se společnost Verlinvest zaměřuje na budování značek a zrychlování jejich růstu. Pomáhá podnikatelům napříč celou Evropou, Spojenými státy a Asií s transformací jejich vize do globálního úspěchu. Verlinvestu se daří budovat portfolio společností vedených za účelem podpory růstu a udržitelných změn. Komunita firmy zahrnuje Oatly, Tony's Chocolonely, Vita Coco a Mutti, www.verlinvest.com.

 

Více informací získáte na kontaktu:

Renata Faltejsková

PR asistentka

M: +420 720 191 429

E: renata.faltejskova@kasparpr.cz

W: http://www.kasparpr.cz/

Thámova 221/7

186 00 Praha 8 – Karlín


Zdroj: Kašpar PR, 2. 4. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 13:29