Agris.cz - agrární portál

Pojízdné prodejny potravin v Plzeňském kraji pociťují menší zájem

3. 3. 2021 | ČTK

Pojízdné prodejny potravin v Plzeňském kraji hlásí v pandemii, na rozdíl od velkých e-shopů Rohlík.cz a Košík.cz, menší zájem zákazníků. Mobilní obchody se pohybují hlavně na malých vesnicích, kde v nich nakupují senioři, kteří teď mají strach, zjistila ČTK od provozovatelů.

"Od podzimu se zájem propadl, je to znát na tržbách. Nakupovat chodí pořád většinou důchodci, kteří ve vsích zůstali. Teď jsou ale vystresovaní z každého kontaktu a není se čemu divit. Nemají informace a nemají se o co opřít," řekl Václav Vachuška z Dobrovolného svazku obcí Horažďovicko(DSO), jemuž prodejna patří. Svazek převzal prodejnu od bývalého provozovatele, který léta jezdil po obcích autobusem.

Prodejna zajíždí do 30 zastávek na Horažďovicku a Blatensku, kde už obchody dávno nefungují, lidé si mohou potraviny dopředu objednat. Podle Vachušky teď ale nebudou chodit nikam do té doby, než budou naočkováni oběma dávkami vakcíny. V prodejně je veškeré hygienické vybavení i teplá voda. Jezdí tři dny v týdnu dlouhé trasy.

Plzeňský kraj uhradil svazku v roce 2018 dvě třetiny ceny auta. Obce přispívají provozovateli čtvrtletně 2000 Kč. "Je to nejlevnější služba, která je dnes dostupná. Kdyby obce platily elektřinu a mzdu prodavače, měly by to daleko dražší," uvedl Vachuška. Řada obcí tvrdí, že prodejnu bude chtít, i kdyby k nim jezdila jen pro jednoho člověka. Pro DSO je nevýdělečná. "Bojíme se, aby se udržela. Lidé jsou vystrašení. Aby to nepřestalo bavit provozovatele. Zájem bude kolísat. Ale nakonec snad lidé přijdou, protože budou muset," řekl.

"Je to střídavé podle situace. Teď to bude slabší, protože se k nám sjíždějí lidé z jiných okresů a měst, a myslím, že řada z nich nepřijede," řekl Pavel Rataj, provozovatel prodejny Mirošovských uzenin, který jezdí 11 let po Rokycansku a jihu Plzeňska. Nyní má každý den obavy o to, jestli mu práci někdo nezakáže. V dohodnuté dny jezdí do Starého Plzence, Štáhlav, Holoubkova, Mýta a Zbiroha. Prodává hlavně zabijačkové speciality, salámy, klobásy, paštiky a špekáčky.

Rodinná firma Mirošovské uzeniny funguje už téměř 30 let. Domluvila se se dvěma kamarády, kteří si koupili pojízdné prodejny. "Na místa, kam zajíždíme, firma nikomu uzeniny nedodává," řekl Rataj, který má mnoho stálých zákazníků. Podle něj chodí za kvalitou a to, že nakupují hodně starší, je známkou, že ceny nejsou přemrštěné. V autě má chladničky, mrazničky i teplou vodu.

 

Václav Prokš jw


Zdroj: ČTK, 3. 3. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 11:16