Agris.cz - agrární portál

Pardubický pivovar loni kvůli pandemii vozil pivo i domů

28. 1. 2021 | ČTK

Loňské propady produkce Pardubického pivovaru kvůli zavřeným restauracím nenahradilo ani nad očekávání dobré léto, kdy byly podniky bez omezení otevřené. Pivovar ale posílil prodeje do obchodních řetězců, zavedl i například novinku dovážky piva domů. ČTK to řekla ředitelka pivovaru Petra Chovancová. Pivovar si teď připomíná 150 let od založení společnosti.

Pro pivovarnictví obecně je koronavirová pandemie devastující. Obzvlášť pro regionální pivovary, které jsou závislé na prodejích do pohostinství, řekla ředitelka. "I když jsme v loňském roce zaznamenali velké úspěchy na poli celonárodní distribuce v řetězcích, bohužel to nepokrývá ztrátu z prodeje čepovaného piva. A zahájení velmi operativního rozvozu piva až domů, které si spotřebitelé docela oblíbili, nám bylo jen malou náplastí," řekla Chovancová.

Podrobné výsledky pivovar zatím nezveřejnil. Největší meziroční ztráty ale vykáže v sudovém pivu, protože restaurace jsou jeho stěžejní zákazníci. Novinky částečně pomohly reagovat na vládní opatření. "Bohužel ještě nejsme v situaci, kdy by se dalo finálně bilancovat. Zatím jsem ráda, že se společně s provozovateli hospod a restaurací snažíme všemi silami podporovat prodeje z okének, například distribucí PET lahví zdarma na čepované pivo," řekla Chovancová.

Od poloviny předloňského roku jsou majoritním vlastníkem Pivovary Staropramen. Předtím pivovar vyráběl kolem 80.000 hektolitrů piva ročně, plány majitele byly do deseti let produkci zdvojnásobit. Ambice podle Chovancové zůstává stále stejná, jen se trochu zkrátil čas na její splnění. "Plán růstu pivovaru se musel upravit, především trajektorii náběhu těchto hektolitrů," řekla Chovancová.

Díky změně vlastníka pivovar loni také začal stáčet nově pivo Vilém do plechovek. Lahvovou novinkou pak byla Hořká dvanáctka. Pivovar měl před akvizicí dobrou pozici v Rusku, na Ukrajině a v Polsku. Teď už využívá i další obchodní síť Staropramenu. Letos se pivovar ještě víc zaměří na propagaci, uvedla Chovancová.

"Pořád máme v regionu nízkou znalost našich speciálů, jako je Taxis nebo Kvasňák či Čerstvá desítka ze sklepa. Jedná se o piva nefiltrovaná a nepasterovaná, která mají krátkou trvanlivost," řekla Chovancová.

V pivovaru pracuje 70 lidí. Pandemie jim zpřísnila hygienická opatření na pracovištích. "Rozdávali jsme ve dvou vlnách látkové roušky se speciálními nanofiltry, samozřejmě při vstupu do pivovaru měříme tělesnou teplotu, na samotném pracovišti věnujeme pozornost pravidelné dezinfekci a úklidu a osobní setkání se snažíme eliminovat na nezbytné minimum," řekla Chovancová.

jlc gcm


Zdroj: ČTK, 28. 1. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.04.2024 01:48