Agris.cz - agrární portál

Průzkum:Češi loni nakoupili více ovoce, předloni vyhrála zelenina

18. 1. 2021 | ČTK

Češi loni ve vybraných hypermarketech a supermarketech nakoupili meziročně o osm procent více ovoce. Prodeje zeleniny proti roku 2019 vzrostly o zhruba čtyři procenta. Předloni přitom nad ovocem, u kterého tržby stouply o 0,6 procenta, zvítězila zelenina s meziročním růstem o 12,3 procenta. Větší zájem měli loni čeští zákazníci také o zdravé potraviny. Vyplývá to z dat výzkumné společnosti Nielsen, která má ČTK k dispozici.

Nejvýraznější nárůst prodejů obchodníci podle agentury Nielsen zaznamenaly u citrónů a jablek, které si v meziročním srovnání polepšily o třetinu. Prodeje pomerančů stouply o zhruba 22 procent. Podle mluvčí společnosti Globus Lutfii Volfové poptávka po ovoci a zelenině kopírovala vlny pandemie koronaviru. Jejich prodeje vzrostly v únoru a listopadu o 12 procent. Většinou lidé kupovali citróny, mandarinky, pomeranče a jablka.

Neobvykle vysoké meziroční nárůsty zaznamenaly loni hypermarkety Globus podle Volfové i u alternativních potravin a produktů s vitaminy, vlákninou a minerály. "Zájem o potraviny z tzv. Zdravého světa přesně kopíruje vývoj pandemie. Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 procent a v březnu o 12 procent více potravin než ve stejných měsících předloni, velký skok zájmu o tyto potraviny nastal opět od října," řekla.

On-line supermarket Rohlik.cz sleduje meziročně 30procentní růst zájmu zákazníků o biopotraviny. Podíl BIO sortimentu se na obratu e-shopu podílí podle jeho výkonného ředitele Petra Pavlíka zhruba deseti procenty. V dětské výživě jde dokonce o 30 procent. Proto také Rohlik.cz tento týden rozšířil nabídku o produkty německé značky Alnatura.

"Za posledních sedm let rostou tržby za zdravé potraviny téměř dvakrát rychleji než za ty nezdravé. Spotřebitelé se také více zajímají o BIO výrobky, kladou důraz na původ nakupovaných potravin a na vzestupu jsou také rostlinné produkty, často ve snaze snížit spotřebu masa," dodala Barbara Hýžová za Nielsen.

Data Nielsenu sledovala trh hypermarketu, supermarketu a drogerií v ČR do loňského 51. týdne. Zahrnují řetězce Albert, Billa, dm drogerie, Globus, Kaufland, Penny, Rossmann, Tesco, Teta, Top drogerie a Trefa.


Zdroj: ČTK, 18. 1. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 12:07