Agris.cz - agrární portál

On-line supermarkety sledují růst,nejsou to ale panikářské nákupy

17. 9. 2020 | ČTK

Internetové supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz sledují od konce prázdnin zvýšený zájem o své služby. Vyšší poptávka se se začátkem školního roku podle nich dala čekat, na růst počtu nákupů mají ale vliv i zpřísňující se opatření proti koronaviru. Současný stav se však podle prodejců nedá srovnávat se situací na jaře, kdy lidé uskutečňovali nákupy na hranici paniky. ČTK to řekli zástupci obou supermarketů.

Rohlik.cz zaznamenal podle své mluvčí Zdeňky Svobody Kuhnové vyšší zájem o deset až 15 procent. "Nejedná se o nějaké zásobovací nákupy. Pouze větší zájem zákazníků nakoupit si z bezpečí a pohodlí domova," upřesnila. Na jaře firma podle ní byla limitována skladovými kapacitami. Ty nyní v Praze i Brně zvyšuje. Podle Svobody Kuhnové jde o dlouhodobě plánovaný projekt, který měl zajistit plynulý provoz na Vánoce. Výhodu může podle ní přinést ale už na podzim, pokud by zákaznická poptávka dál rostla.

Košík.cz má podle svého výkonného ředitele Tomáše Jeřábka nyní o desetinu víc nakupujících a sleduje o zhruba 20 procent větší návštěvnost. "Počet nákupů významně roste od konce prázdnin, prokazatelně rychleji však začal růst po tiskové konferenci ministra zdravotnictví v polovině minulého týdne. Platí tedy přímá úměra mezi zaváděnými opatřeními a zásobováním domácností přes internet. Některé závozové termíny opět začínají být nedostupné, ve špičkách to může být půlden dopředu i více. Rozhodně se však z našeho pohledu nejedná o prudký nárůst zájmu," řekl Jeřábek.

Lidé podle Jeřábka nebudou chtít předcházet pouze případné nákaze koronavirem, ale jakékoliv sezonní viróze. I kvůli tomu Košík.cz přijal nová opatření. "Od minulého týdne nasazují naši kurýři roušky a o to samé poprosíme i naše zákazníky při předávce nákupu. Využít je také možné takzvané distanční předání, kdy zákazník nepřijde s kurýrem vůbec do styku, to je praktické například pro starší osoby," popsal.

České online supermarkety rozšířily v jarní vlně pandemie služby. Rozvoz rozšířily do dalších regionů, kromě potravin začaly dodávat hotová jídla, připravily nabídku pro seniory. Kvůli enormnímu zájmu o nákup trvanlivých potravin na internetu tento sortiment zahrnuly do nabídky také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Z kamenných řetězců online prodej potravin nabízí Tesco. Síť prodejen Žabka, která je součástí skupiny Tesco, v Praze ve spolupráci se společností Bolt rozváží nákupy, a to do hodiny objednání. Prodej prostřednictvím e-shopu od června umožňuje také společnost Makro členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod. Nákup na internetu mohou vyřídit také zákazníci Globusu. Objednávku si ale musejí vyzvednout v hypermarketu v Praze na Zličíně.


Zdroj: ČTK, 17. 9. 2020





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.03.2024 13:33