Agris.cz - agrární portál

Lidl chce snížit sůl a cukr v privátních značkách

15. 5. 2019 | ČTK

Lidl ČR chce u privátních značek snížit obsah přidané soli a cukru proti roku 2015 do roku 2025 o pětinu. Privátní značky tvoří 83 procent sortimentu, uvedl dnes na tiskové konferenci jednatel firmy Michal Farník. Ke změnám ve složení výrobků nutí v poslední době obchodníky i potravináře poptávka po zdravějších potravinách. Některé produkty by se tak mohly podle Farníka prodražit, protože cukr je levnější než například ovocná složka jogurtu.

"Budeme to řešit individuálně, nedá se to říct paušálně, že snížím nebo zvýším ceny," dodal.

U jogurtů se například firma bude snažit mít maximálně deset gramů přidaných cukrů na 100 gramů produktu. Podle Farníka se nyní prodávají privátní jogurty s 11 gramy cukru na 100 gramů, loni to bylo 12,8 gramu cukru na 100 gramů hmoty. Například obsah přidaného cukru v nealkoholických výrobcích by měl být v roce 2025 maximálně osm gramů na 100 ml. Přidanou sůl se bude firma snažit snižovat v pečivu, polévkách, uzeninách, hotových jídlech, pizzách nebo ve slaném pečivu.

Výrobci sladkostí, ale i masných výrobků nebo ochucených minerálek se v posledních letech snaží snižovat množství cukru, tuku, nasycených mastných kyselin a soli ve výrobcích. Pro člověka nejsou tyto sloučeniny nezdravé, pokud se konzumují přiměřeně, naopak jsou pro život nezbytné. Nedostatečný výdej energie a jejich zvýšený příjem však přináší vyšší riziko například kardiovaskulárních chorob.

Diskont Lidl měl loni v Česku 243 prodejen a zaměstnával 6267 lidí. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Kaufland už loni v létě oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 produktů vlastních značek průměrně o pětinu bez užití náhradních látek.

Lidl v ČR vykázal ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland.


Zdroj: ČTK, 15. 5. 2019





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.03.2024 12:17