Agris.cz - agrární portál

Internetový prodejce Rohlík.cz začal prodávat jídlo podle receptů

14. 3. 2019 | ČTK

Internetový prodejce Rohlík.cz začal prodávat potraviny i podle receptů na jednotlivá jídla. Zatím má zhruba 60 návodů od šéfkuchaře Romana Vaňka, nabídku chce rozšiřovat, v letošním roce by jich mělo kolem 200. Lidé si rovnou prostřednictvím receptu můžou objednat zboží, které na daný pokrm potřebují, uvedl dnes na tiskové konferenci zakladatel portálu Tomáš Čupr. Měli by mít vždy volbu z levnějších nebo dražších.

"Nechceme na lidi natlačit extrémně drahou svíčkovou, někdo si ji koupit chce a někdo si ji koupit nechce, ale všechny suroviny jsou dobré," uvedl Čupr. U většiny receptů jde zatím o běžné pokrmy jako je gulášová polévka, karbanátky nebo vepřový brabec, lidé v nich ale můžou najít také například kuřecí kari polévku s hráškem. Do budoucna, až receptů přibude, nevylučuje Čupr také zavedení filtrování například podle doby přípravy nebo podle surovin do jídla potřebných. Ještě také není možné určit si počet porcí, na které chce zákazník suroviny nakoupit.

Obrat internetového obchodu s potravinami Rohlík.cz loni stoupl o 52 procent na téměř 2,5 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA činil 25 milionů korun. V letošním roce plánuje e-shop obrat zdvojnásobit a expandovat do Maďarska. Firma to uvedla pro ČTK.

Rohlik.cz, který je největším e-shopem s potravinami v Česku, se nyní zaměřuje na zvýšení kurýrních kapacit s ohledem na očekávané tempo růstu. V minulém roce se firmě podařilo zajistit dostatek kurýrů a ve vybraných lokalitách zrychlit závozy natolik, že jsou kurýři schopni přivést nákup i za 30 minut. Firma zaručuje, že poslíčci přijedou na dvou hodin.

Letos se společnost chce především zaměřit na rozšíření a zlepšení služby v regionech, ve kterých nyní zaváží zboží. Firma letos také plánuje expanzi do zahraničí - do maďarské metropole Budapešť. První objednávky by e-shop mohl rozvážet v druhé polovině roku.

Internet ukrajuje stále větší podíl z celkových tržeb obchodů. Podíl tuzemských internetových obchodů na maloobchodních tržbách stoupl loni o téměř procentní bod na 11,4 procenta, když tržby dosáhly 135 miliard korun, uvádí Asociace pro elektronickou komerci. Za služby (bez sázek) Češi loni na internetu utratili zhruba 62 miliard Kč. Dalších 30 miliard korun tvořily útraty on-line v zahraničních e-shopech či při rezervacích ubytování a letenek v prvních třech kvartálech loňského roku.

Podle studie GfK FutureBuy se nejvíc v tuzemských internetových obchodech prodává přenosná elektronika, kterou výhradně on-line kupuje 57 procent Čechů. Naopak potraviny 91 procent tuzemských spotřebitelů kupuje v kamenných prodejnách, jedno procent pouze on-line a osm procent využívá obě možnosti. Přes internet Češi letos nakoupí 2,5 procenta rychloobrátkového zboží. Počet lidí, kteří kupují potraviny a drogerii on-line, v poslední době ale již výrazně neroste.


Zdroj: ČTK, 14. 3. 2019





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 22:32