Agris.cz - agrární portál

Tržby Ferrera loni vzrostly díky akvizici značek od Nestlé

21. 2. 2019 | ČTK

Italský výrobce cukrovinek Ferrero zvýšil ve finančním roce 2017/2018 tržby o 2,1 procenta na 10,7 miliardy eur (téměř 275 miliard Kč). Těžil z převzetí některých značek od firmy Nestlé a dobře se podle dnešního sdělení firmy prodávala i její pomazánka Nutella, pralinky Ferrero Rocher a tyčinka Kinder Bueno.

Firma založená v roce 1964 v severoitalském městě Alba pokračovala v období do konce srpna v akvizicích započatých před čtyřmi lety pod vedením výkonného předsedy Giovanniho Ferrera. Koncem března převzala od Nestlé značky amerických cukrovinek Butterfinger a BabyRuth. Za americké aktivity švýcarského potravinářského obra Nestlé zaplatila italská firma 2,8 miliardy dolarů (přes 63 miliard Kč).

Rodinný podnik má nyní pod kontrolou 94 dceřiných společností, 25 výroben a na celém světě zaměstnává přes 35.000 lidí. Vyrábí i pralinky Raffaello a Mon Cheri, bonbony Tic Tac nebo chlazené výrobky Kinder Mléčný řez a Kinder Pinguí.

Ferrero působí ve 170 zemích včetně České republiky, kde je firma od roku 1994 zastoupena dceřiným podnikem Ferrero Česká s.r.o. Podle jeho webu si Češi v mezinárodním srovnání ze všech národů nejvíce oblíbili bonbony Tic Tac.


Zdroj: ČTK, 21. 2. 2019





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 01:20