Agris.cz - agrární portál

Zisk výrobce spotřebního zboží Unilever loni stoupl o 51 procent

1. 2. 2019 | ČTK

Britsko-nizozemskému výrobci spotřebního zboží Unilever vzrostl v loňském roce čistý zisk o 51 procent na 9,8 miliardy eur (252,4 miliardy Kč). Podle firmy zisk podpořil prodej divize margarínů a horké léto v Evropě. Tržby však kvůli prodeji divize a nepříznivému vývoji směnných kurzů klesly o 5,1 procenta na 51 miliardy eur.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a nákupu a prodeje majetku se tržby zvýšily o 3,1 procenta. To bylo na dolním konci mnohaletého cíle firmy, který počítá s ročním růstem o tři až pět procent.

Generální ředitel Alan Jope označil loňský rok za solidní. Varoval však, že letos podmínky na trhu budou náročně, hlavně kvůli nestabilitě na rozvíjejících se trzích, zejména v Latinské Americe. Růst srovnatelných tržeb tak bude spíše v dolní polovině dlouholetého cíle firmy, tedy kolem tří až čtyř procent, uvedla agentura AP.

Ze tří hlavní divizí k tržbám nejvíce přispěla divize kosmetiky a produktů pro péči o tělo. Podle regionů firma vykázala nejvyšší příjmy v Asii, a to 22,9 miliardy eur. V Latinské Americe však tržby klesly na sedm miliard z předloňských 8,1 miliardy eur.

Unilever působí ve 190 zemích světa a zaměstnává kolem 170.000 lidí. Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například majonézy a dresinky Hellmann's, či kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček, čaj Lipton a kosmetické značky Dove a Rexona.


Zdroj: ČTK, 1. 2. 2019





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 20.04.2024 07:19