Agris.cz - agrární portál

Budvar má ve zkušebním provozu logistické centrum za 750 milionů

2. 5. 2018 | ČTK

Budějovický Budvar se víc zaměřuje na výrobu z prémiového segmentu, tedy dvanáctistupňového piva. Marketingově chce posílit postavení na domácím trhu. Od dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za více než 750 milionů Kč, odbaví dvakrát víc kamionů než dříve. Od druhého čtvrtletí změnil Budvar se 670 zaměstnanci odměňování. ČTK to řekl ředitel pivovaru Petr Dvořák, který je k dnešnímu dni rok ve funkci. Loni nahradil Jiřího Bočka, jenž pivovar vedl přes 20 let. Výsledky za loňský rok zveřejní Budvar v nejbližších měsících.

Budvar nyní vaří více dvanáctky a méně levnějších piv. "To neznamená, že jakékoli pivo zastavujeme, ale hektolitry jsou jenom jeden parametr, důležitější je, co je na konci dne firma schopná vydělat. Je to správná dlouhodobá strategie, ale byli jsme k tomu i krátkodobě přinuceni situací s výrobou: jak se dlouhodobě pohybujeme na hraně kapacit, nejsme s to zopakovat rekordy minulých let, co se hektolitrů týká," řekl Dvořák.

Zatím zkušebně na 70 procent funguje od dubna nové logistické centrum za 750 milionů Kč. Podle Dvořáka dokáže při plném provozu odbavit najednou dvakrát víc kamionů než dříve. "Místo hodiny a půl vybavíme auta za půlhodiny, je to výrazně rychlejší, klidnější i bezpečnější. Budvar to extrémně potřeboval, nebyli jsme schopni využívat plnou kapacitu výroby, v sezoně jsme vyráběli na okamžitou poptávku, protože jsme měli malé skladové zásoby, což vedlo k neefektivitám," řekl ředitel.

Dvořák mění i marketing. S výsledky předchozího marketingového oddělení nebyl spokojen. "Marketing by měl být výrazně jednodušší, výrazně víc zaměřený na prémium, dělat méně věcí, ale pořádně a zaměřovat se na výsledky," řekl ředitel.

Podle něj jsou v ČR dvě prémiové pivní značky a Budvar v posledních letech pozici ztrácí. Chce, aby ji posílil, hodlá také zlepšit vztah se zákazníky. "Když se v hlavních centrech - mimo Budějovice - ptám lidí, kdy byli naposledy na Budvaru, musí dlouho lovit v paměti. Chceme polidštit Budvar, dostat se tam, kam lidé chodí na pivo," řekl Dvořák. Do dvou měsíců zmizí z ulic i billboardy se sloganem NE z nás dělá to, čím jsme.

Nový systém odměňování, jejž zavedl Budvar od dubna, více hodnotí nadstandardní výkony. Platy v podniku jsou mírně nad krajským průměrem, který byl loni ve 4. čtvrtletí 28.780 Kč.

V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval 40 milionů. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16.000 na 25.000 plechovek za hodinu. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2015, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté bude roční výstav dva miliony hektolitrů. Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky.

Letos podnik dokončí dvě další stavby, kromě logistického centra také rozšíření ležáckého sklepa a zahájí stavbu haly pro instalaci další linky na plnění lahví. V dalších letech rozšíří varnu. "Kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku," řekl Dvořák, který žije v Českém Krumlově.

V roce 2016 prodal Budvar 1,61 milionu hektolitrů piva a měl rekordní tržby 2,54 miliardy korun. Loni stejně jako předloni vyvezl pivo do 77 zemí; v roce 2016 to bylo 975.000 hektolitrů, 60,4 procenta produkce.


Zdroj: ČTK, 2. 5. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 11:31