Agris.cz - agrární portál

Nielsen: Teplé léto loni zvýšilo prodeje zmrzliny

20. 4. 2018 | ČTK

V ČR se loni prodalo 34,3 milionu litrů zmrzliny, meziročně o procent víc. Vyšší poptávce přálo teplé léto. Češi za zmrzlinu utratili o čtyři procenta víc, celkem 3,1 miliardy korun. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Z hlediska příchutí dominují vanilková a čokoládová. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen.

Na celkovém nárůstu spotřeby se ale nepodepsaly všechny typy zmrzlin. Jediným segmentem, jehož spotřeba meziročně vzrostla, byla rodinná balení, která jsou rok od roku populárnější. Právě tomuto segmentu se daří v porovnání s dalšími druhy i mimo letní sezonu.

Češi dlouhodobě nakupují nejvíce jednoporcové zmrzliny. Loni tvořily téměř polovinu (46 procent) celkové spotřeby zmrzliny i přesto, že objem prodeje klesl o 0,2 procenta. Rodinná balení tvoří 35 procent a v průběhu tří let se jejich důležitost zvýšila hlavně na úkor zmrzlinových dezertů, např. dortů, které, naopak, mírně ztrácí z podílu celkových prodejů zmrzlin (19 pct).

U jednoporcových zmrzlin stále platí, že celkové prodeje válcují nanuky, které si loni udržely téměř poloviční podíl z objemu daného segmentu, a kornouty, které se podílejí na celkovém prodeji jednoporcových balení více než jednou pětinou.

"V roce 2016 byl na vrcholu spotřeby prázdninový měsíc červenec, ale v roce 2017 jím byl trochu nezvykle už červen. Ten byl totiž nejteplejším měsícem roku, dokonce jedním z nejteplejších červnů v historii měření s početnými tropickými dny," uvedla firma.

Z hlediska přichutí jednoporcových i rodinných balení preferují čeští spotřebitelé v největší míře vanilkovou a čokoládovou zmrzlinu. Ty dlouhodobě obsazují první dvě příčky v obou segmentech. Třetí příčku v jednoporcových baleních zastává rovným podílem příchuť smetanová a jahodová, v rodinných baleních zas mix chutí smetanovo-čokoládové.

Duben je v průběhu roku prvním měsícem, kdy se v českém maloobchodě prodá za měsíc více než 2,5 tisíc litrů zmrzliny a postupně se prodeje v nejsilnějších letních měsících dostávají až na dvojnásobek. Období od května do září tvoří dvě třetiny celkové spotřeby zmrzlin.


Zdroj: ČTK, 20. 4. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.04.2024 00:43