Agris.cz - agrární portál

Výrobce Steinhauser pociťuje čím dál vyšší zájem o kvalitní šunky

9. 4. 2018 | ČTK

Výrobce masa a masných výrobků, firma Steinhauser z Tišnova na Brněnsku, pociťuje v posledních letech stále větší zájem o šunky nejvyšší jakosti. Majitel Ladislav Steinhauser mladší v rozhovoru s ČTK řekl, že i u masných výrobků se projevuje trend zdravějšího životního stylu. Vidět je podle něj částečný odklon od tradičních uzenin a rostoucí zájem o kvalitní šunky a čerstvé výsekové maso.

"Před deseti či 15 lety bylo obvyklé, že si člověk koupil rohlíky a dvě klobásy nebo deset deka vysočiny k večeři. Dnes si raději lidé koupí čerstvé maso, které si sami upraví," řekl Steinhauser.

Oblibu čerstvého masa zachytil masokombinát právě včas. Již od založení v roce 1991 měla firma jatky přímo v tišnovském areálu, ale přestávala stačit kapacita chladíren. Proto se od roku 2016 přesunuly do Skalice nad Svitavou, kde bylo možné zvýšit produkci masa. "Nyní porážíme denně zhruba 400 prasat, k tomu v pondělí a ve čtvrtek porážíme v průměru 30 kusů skotu," uvedl Steinhauser. Dlouhodobě spolupracuje se zemědělci v okolí a žádná zvířata díky tomu nejedou do Skalice déle než hodinu.

Na vysoce konkurenčním trhu se firmě daří růst každoročně o jednotky procent. Loni dosáhly tržby 675 milionů korun. Nyní podnik vyrobí v průměru 500 tun masných výrobků měsíčně. "Do budoucna chceme jít hlavně cestou růstu produktivity práce a větší automatizace tam, kde to jde. Jsou fáze výroby, kde je však ruční práce řezníka nezastupitelná," řekl Steinhauser.

Aby mohla firma dále růst, drží si široké portfolio zákazníků. Na jižní Moravě má šest vlastních prodejen, dodává do některých řetězců, do velkoobchodu i maloobchodu. Čerstvým masem zásobuje i velké množství restaurací v Brně a v okolí, dodává jej i některým menším řezníkům.

Přestože je obecný nedostatek pracovních sil, v jeho firmě není situace tak dramatická. "Zvýšila se nám sice fluktuace, ale stále chybí jen jednotky zaměstnanců z celkové počtu 220. Navíc dlouhodobě spolupracujeme s Veterinární a farmaceutickou univerzitou a na praxi k nám také chodí studenti ze Střední odborné školy v Charbulově ulici v Brně, kde se vyučuje obor řezník-uzenář," řekl Steinhauser.

Aby výrobce na trhu obstál, rozšiřuje každoročně portfolio výrobků. Obvykle jde o nové příchutě. "Monitorujeme trh a zjišťujeme, co se prodává. Navíc naše nápady můžeme okamžitě otestovat v našich prodejnách. Přišli jsme například s medovou šunkou, se šunkou s příchutí křenu či se šunkou s kmínovým či pepřovým povrchem. Vymýšlíme různé příchutě do grilovacích klobás, novinkou je například klobása s pravými olomouckými tvarůžky. Zatímco některé výrobky zůstanou na trhu jeden dva roky, jiné se uchytí a vyrábí se dlouhodobě. Takovým je například špekáček s chilli," uvedl Steinhauser.

Tišnovská firma stojí na rodinné tradici. V roce 1931 založil pradědeček současného majitele porážku, výrobu i prodejnu v nedalekém Deblíně. V roce 1950 mu ji komunisté znárodnili. V roce 1991 si otec majitele pronajal sanitní jatky v Tišnově a založil firmu. Areál pak upravoval, rozšiřoval a modernizoval a před čtyřmi lety firmu předal synovi.

 

Zdeněk Meitner kš


Zdroj: ČTK, 9. 4. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 09.05.2024 03:30