Agris.cz - agrární portál

Výrobce: Poměr vyrobené mouky se bude měnit ve prospěch celozrnné

2. 3. 2018 | ČTK

Poměr vyrobené mouky se bude do budoucna výrazně měnit ve prospěch celozrnné proti klasické. Zatímco loni činil jen pět procent z celkové produkce Mlýna Perner ze Svijan na Liberecku, příští rok už by to mělo být nejméně deset procent. Změna souvisí se stále větším důrazem na zdravý životní styl, celozrnná mouka je totiž lidskému zdraví výrazně prospěšnější, řekl dnes ČTK na brněnském veletrhu Salima jednatel Daniel Perner.

Mlýn loni zpracoval 140.000 tun pšenice a jeho velkými odběrateli jsou například nadnárodní výrobci cukrovinek, kterým dodává převážně klasickou hladkou mouku. Ale i ti do některých výrobků začínají dávat celozrnnou.

Dosud mlýn dodával celozrnnou mouku pouze výrobcům pečiva a cukrovinek, ovšem nyní jedná s řetězci a chce se s klasickým kilovým balením celozrnné mouky dostat až k zákazníkovi. "Máme zájem jednat se všemi řetězci a myslím, že do půl roku by se mouka s názvem Pernerka mohla objevit alespoň v některých řetězcích," uvedl Perner.

Od klasické se celozrnná mouka liší v tom, že se mele celé zrno, tedy nejen jeho vnitřek, ale i otruby, tedy obal zrna, který obsahuje vlákninu a minerály a má lepší glykemický index. "Máme novou mlecí technologii, která výrazně zlepšuje parametry celozrnné mouky. Jelikož otruby jsou houževnatější než vnitřek zrna, zůstávaly v mouce ve větších částicích, takže pečivo se více rozsýpalo, rychleji tvrdlo a nebylo ani tak dobré. Tyto problémy mizí, protože mouka bude v kvalitě hladké," uvedl Perner.

Kromě klasické pšeničné mouky bude vyrábět také mouku špaldovou, žitnou, ovesnou, pohankovou a rýžovou. "Kromě rýže se dá všechno pěstovat v ČR, takže bereme od tuzemských dodavatelů. S pěstiteli jsem domluvený, že se zvýší osevní plochy pohanky a myslím, že i zemědělci budou rádi, že budou moct pěstovat něco jiného než jen pšenici a řepku," řekl Perner.

Zájem o celozrnné výrobky roste především ve velkých městech, kde je hodně sportujících a aktivně žijících lidí. "Zájem je také vidět u prodejců a ještě je potřeba přesvědčit lidi ve výrobě, že je to trend, který by mohl vylepšit i jejich ekonomickou situaci," řekl Perner.

Chystá se rozvíjet i marketing směrem ke koncovému zákazníkovi, který bude postavený na dlouhodobé spolupráci například s Vysokou školou chemicko-technologickou a společném výzkumu a vývoji. "Nechci prázdné slogany, ale marketing založený na faktech, která řeknou zákazníkovi proč a v čem jsou celozrnné výrobky lepší. Chci, aby se připojili k propagaci i lékaři či foodblogeři," řekl Perner.

Zdeněk Meitner


Zdroj: ČTK, 2. 3. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.04.2024 23:23