KFC je v Česku dvacet let a mění chutě, ke kuřeti začne nabízet lívance
31. 1. 2014 | iDNES.cz
Nové stolky přidává čerstvě do pobočky na Václavském náměstí a v ní strávníkům nabídne nový způsob obsluhy, který odděluje objednávku jídla od vlastního výdeje.
"Systém zlepší organizaci prodeje a zrychlí obsluhu každého jednotlivého zákazníka. Odráží taktéž nejnovější trendy v tomto odvětví, kdy je kladen důraz na masivnější rozvoj nových informačních a komunikačních technologií," říká Petr Novák, oblastní manažer KFC. Každá nová restaurace už podle něj bude fungovat tímto způsobem.
V posledních letech se společnost AmRest, které síť KFC patří, zaměřila na posilování jejích poboček v regionech. "Během posledních dvou let jsme otevřeli jedenáct nových restaurací pokrývajících zejména hlavní dálniční tahy a regionální města Prostějov, Opavu a Chomutov," uvedl Libor Hubík, provozní ředitel KFC a jednatel AmRest.
Letos podle něj řetězec naroste o dvě další restaurace v Teplicích a v Mostě a v dalších letech by se měl rozšiřovat o tři až pět poboček ročně.
Snídaně mají přilákat nové zákazníky a staré naučit na nové chutě"Zaměříme se na expanzi do menších měst, která jsou pro nás z hlediska klientely zajímavá. Je to pro nás někdy lepší, než investovat miliony do obnovy méně výhodných poboček," uvedl k expanzi Hubík s tím, že řetězec po letech opouští svou "první dítě" ve Vodičkově ulici, protože se nedohodl s Prahou 1 na výhodných podmínkách pro další pronájem. Provoz v ní ukončil loni v říjnu.
Vedle dalších poboček chce řetězec rozšiřovat i svůj sortiment. Klasické kuře tak chce doplnit i o sendviče se šunkou, toasty, vaječné omelety, párky, klobásy, ale i lívance s borůvkami.
"Tato jídla budeme mít v ranní nabídce. Chceme tak oslovit jednak stávající klienty a nabídnout jim něco nového, ale i nové lidi, kteří kolem našich poboček chodí jen ráno a dali by si třeba něco sladkého k snídani," vysvětluje strategii firmy Karolína Alaxinová, brand manažerka KFC pro ČR.
KFC od loňského května testuje oblíbenost těchto jídel v pobočce v Dejvicích a letos chce snídaně rozšířit do dalších dvou míst v Praze. "Následně plánujeme další expanzi snídaní až do deseti poboček v republice," dodala.
Řetězcem prošly desítky tun potravin a miliony litrů tekutinKFC za dvacet let v České republice obsloužil 160 milionů strávníků, připravil jim víc než 30 tisíc tun kuřecího masa, spotřeboval 25 tisíc tun brambor na hranolky, deset tisíc tun zeleniny na saláty a nalil jim téměř 80 milionů litrů nápojů. V řadách jeho zaměstnanců se v postupně budovaných 65 pobočkách vystřídalo za tu dobu 25 tisíc zaměstnanců.
Jeho rival, společnosti McDonald's, má však v zemi silnější postavení. Na konci roku 2013 provozoval 93 restaurací, tedy téměř o třetinu víc než KFC, obsloužil 58 milionů lidí, tedy téměř třetinu celkového počtu zákazníků KFC obsloužených za dvě dekády, a zaměstnával víc než 5 200 lidí, tedy víc než pětinu všech pracovníků, kteří prošli KFC za dobu jeho působení v zemi. Tržby hamburgerové jedničky přesáhly loni čtyři miliardy korun, KFC tržby nezveřejnil.
Zdroj: iDNES.cz, 31. 1. 2014
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 14:15
