Agris.cz - agrární portál

Po aférách s koninou mají malá řeznictví o tržby postaráno

8. 4. 2013 | ČT 24

Po masových aférách v hypermarketech lidé hledají kvalitu a znovu se vracejí ke specialistům. Malým řeznictvím stouply v poslední době tržby i o deset procent a otevírají se další nové prodejny. Maso kupuje u svého řezníka už téměř 40 procent lidí. V poslední době je odradila hlavně konina v uzeninách nebo masa napuštěná vodou.

Hypermarkety si paradoxně stěžují, že lidé šetří. V malých řeznictvích, kde jsou obvykle i vyšší ceny, ale naopak přijímají posily a kvůli rostoucí poptávce zvýšují objednávky masa. Malé obchody tak teď zažívají jakousi satisfakci. Když v devadesátých letech zaplavily Česko hypermarkety s širokým sortimentem pod jednou střechou, mnoho jich zkrachovalo.

Z masa se stalo velké společenské téma

Klasické řezníky začali lidé více vyhledávat v roce 2005, kdy našli kontroloři v hypermarketech zkažené maso. Do té doby nakupovalo v malých řeznictvích jen 16 procent lidí, o dva roky později jich bylo 26 procent a nyní už se mluví přibližně o 35 procentech. Z masa se navíc stalo velké společenské téma. Na internetu o něm píší nejen food kritici, ale i jejich čtenáři. Podle Petry Pospěchové, food kritičky s Hospodářských novin si lidé nejčastěji vyměňují tipy, kam pro co dojít.


Zdroj: ČT 24, 8. 4. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 22:11